اوباما: پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است

۲۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۴:۰۶ کد : ۱۸۹۹۰۳۲ سرخط اخبار
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز طی اظهاراتی، ضمن تأکید بر لزوم دستیابی به توافق با ایران، متذکر شد که زمان در حال گذر است و «پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است».
 
به گزارش «تابناک»، اوباما که در یک کنفرانس خبری مشترک با «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس سخن می گفت، ادعا کرد تمایل ایران، وقت کشی و تأخیر انداختن در مذاکرات است.
 
در همین رابطه، روزنامه «گاردین» که بخش هایی از سخنان اوباما را نقل کرده است، از قول وی نوشت: «فکر می کنم آن ها باید بدانند... که پنجره حل این موضوع به شیوه دیپلماتیک در حال بسته شدن است».
 
وی همچنین گفته: «ما هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم تا این موضوع را به شیوه دیپلماتیک حل کنیم؛ اما نهایتاً ما باید با کسی در آن طرف میز مواجه باشیم که این موضوع را جدی بگیرد و من امیدوارم نظام ایران این را درک کند».
 
اظهارات اوباما در حالی مطرح می شود که روزنامه روسی «کامرسانت» نیز امروز خبر داده بود «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا از طریق همتای روس خود اولتیماتومی به ایران فرستاده و مذاکرات پیش رو با 1+5 را آخرین شانس ایران برای جلوگیری از جنگ دانسته است.
 
آمریکا و دیگر کشورهای غربی طی روزهای اخیر وارد فاز جدیدی از سیاست های خود در مورد ایران شده اند که طی آن با تأکید بر اهمیت مذاکرات آتی، سعی دارند ایران را متقاعد کنند که به هر نحو ممکن باید این مذاکرات به توافق منتهی شود. این در حالی است که پیش شرط های مطرح شده از سوی خود آن ها، چشم انداز مذاکرات را مبهم می سازد. 


نظر شما :