ارتش سوریه ادلب را آزاد کرد

۲۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۸۹۹۰۳۶ سرخط اخبار
خبرنگار العالم از دمشق گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی علیه مواضع گروه های مسلح، شهر ادلب واقع در شمال این کشور را از وجود تروریستها پاکسازی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ارتش سوریه ده ها تن از افراد مسلح را در منطقه ادلب بازداشت کرد؛ در این عملیات نیروهای سوریه، گروه های مسلح و تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد از این شهر عقب نشینی کردند.

در استان حمص نیروهای امداد و نجات در سوریه 4 جسد را از یک کانال فاضلاب در منطقه "عشیره" از آب گرفتند.

نیروهای سوری این اجساد را پس از دراختیار گرفتن کنترل کامل این منطقه پیدا کردند؛ این منطقه پیشتر تحت کنترل گروههای مسلح بوده است و نشانه های شکنجه بر این اجساد کاملا آشکار است.

نیروهای سوری همچنین اجسادی را که کاملا سوخته بود، از زیر آوار خانه ای در مزرعه ای واقع در شمال منطقه "عشیره" پیدا کردند.

از سوی دیگر در ادامه اختلافات گروه موسوم به شورای ملی مخالفان سوریه، امروز سه تن دیگر از اعضای این گروه استعفا دادند، همچنین یکی از اعضای این گروه خبر داد که 80 تن دیگر قصد استعفا دارند.

منابع مرتبط با گروههای مخالف سوریه در استانبول تاکید کردند که یک تشکل سیاسی مخالف و جدید هفته جاری به ریاست "نواف بشیر" تشکیل خواهد شد؛ نواف بشیر یک ماه پیش از شورای استانبول جدا شده بود.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در پارلمان این کشور گفت: بشار اسد رییس جمهور سوریه اصلاحات خوبی برای تغییر ساختار نظام و برقراری نظام چند صدایی در پیش گرفته است.

"ون جیابائو" نخست وزیر چین نیز تاکید کرد که پکن ازهیچ طرفی در بحران سوریه جانبداری نمی کند.

در پایان نشست سالانه پارلمان چین، نخست وزیر این کشور همه طرفها در سوریه را تشویق کرد تا حملات علیه شهروندان را متوقف کنند.

جیابائو گفت: پکن به مطالبات معقول و منطقی مردم سوریه برای تغییر احترام می گذارد.

وی افزود: باید به خواسته های دموکراتیک در جهان عرب احترام گذاشته شود و کشورهای عربی باید موضع چین در قبال تغییرات در سطح جهان عرب را درک  کنند.
 

نظر شما :