حضور شبه نظامیان الجزایری و فرانسوی در سوریه

۲۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۸۹۹۰۴۲ سرخط اخبار

یک روزنامه الجزایری اطلاعات به دست آمده در مورد حضور شبه نظامیان الجزایری و فرانسوی در سوریه برای اقدامات تروریستی در این کشور را تایید کرد.

به گزارش فارس، روزنامه "الخبر" الجزایر نوشت که تحقیقات مشترک میان الجزایر و فرانسه فاش کرد است که 21 الجزایری و 5 فرانسوی با اصالت مراکشی در حال حاضر در صف نیروهای القاعده در سوریه مشغول مبارزه با دولت مرکزی این کشور هستند، این افراد در میان گروه های مبارز اعزامی از لیبی به سوریه وارد این کشور شده اند.

بر اساس این روزنامه پاریس از دستگاه های امنیتی در تونس، الجزایر و مراکش درخواست کرده تا اطلاعاتی را در مورد شهروندان فرانسوی با اصالت مراکشی در کشورهای اصلی آنها ارائه کنند، گفته می شود این افراد در شرایط مبهمی مفقود شده اند و این امکان وجود دارد که آنها به سوریه انتقال داده شده باشند.

بر اساس این گزارش تردیدها در مورد بیش از 10 شهروند فرانسوی با اصالت الجزایری و مراکشی و تونسی افزایش یافته است، این رونامه تاکید کرد که محققان در مورد مفقود شدن 12 الجزایری تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده اند که آنها به لیبی رفته و از آنجا عازم ترکیه شده اند تا برای اقدامات تروریستی در سوریه وارد این کشور شوند.

این سوی دیگر پایگاه خبری الاخباریه سوریه نیز گزارش داد که تعدادی از تروریست هایی که جنایت کرم الزیتون در حمص را ایجاد کردند، بازداشت شده اند.

همچنین گزارش شده که نیروهای مربوطه، یک بمب با وزن 30 کیلوگرم را در منطقه الشیحان واقع در حلب خنثی کرده اند.



نظر شما :