افزایش خرید نفت هند و کره از ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۸۹۹۰۵۴ سرخط اخبار
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: با وجود درخواست واشنگتن برای کاهش وابستگی هند و کره‌جنوبی به نفت ایران، واردات نفت این دو کشور از ایران افزایش یافته است.

به گزارش پرس تی وی ، بر پایه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی که روز چهارشنبه (۲۴ اسفند، ۱۴ مارس) منتشر شد، سئول و دهلی نو ماه ژانویه واردات نفت خود را از ایران به شدت افزایش دادند.

افزایش خرید نفت خام ایران در حالی افزایش یافته است که واشنگتن خواستار کاهش ۱۵ درصدی واردات نفت ایران است.

در همین حال، کاخ سفید از آن نگران است که شاید به اعمال تحریم‌ها علیه دهلی نو به خاطر خودداری از کاهش خرید نفت ایران مجبور شود.

تانر یلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور به خرید نفت خام مورد نیاز خود از ایران ادامه خواهد داد.

این در حالی است که در پی تصمیم ایران برای توقف فروش نفت به برخی از کشورهای اروپایی در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا، قیمت نفت همچنان در بالاترین سطح خود قرار دارد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز ۳ بهمن (۲۳ ژانویه) درباره تحریم ‌واردات نفت از ایران و مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی در کشورهای عضو اتحادیه به توافق رسیدند. همچنین، اعضا این اتحادیه فروش الماس، طلا و سایر فلزات گران‌بها را به جمهوری اسلامی ایران ممنوع کرده است.

امریکا رژیم اسرائیل و متحدانشان همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم کرده و از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک جانبه و بین‌المللی و همچنین تهدید به حمله نظامی علیه ایران استفاده می‌کنند.

ایران با رد این ادعاها تاکید می‌کند، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخوردار است.


نظر شما :