حمایت سفیر اسرائیل در واشنگتن از گزینه نظامی علیه ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۸۹۹۰۵۷ سرخط اخبار

درحالیکه اوباما اعلام کرده است که پنجره دیپلماسی در قبال ایران همچنان باز است، سفیر اسرائیل در واشنگتن با اشاره به اینکه نهایتا سران اسرائیل در این باره تصمیم می گیرند به لفاظی‌های تل‌آویو علیه ایران دامن زد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "سی بی اس"، در شرایطی که "مئیر داگان" رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اخیرا با اشاره به اینکه نظام ایران یک نظام "بسیار منطقی" است، درباره اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران هشدار داده و اعلام کرده است که اقدام نظامی علیه ایران پیش از بررسی سایر رویکردهای موجود روش صحیحی نیست، "مایکل اورن" سفیر اسرائیل در آمریکا با نادیده گرفتن این هشدار، روز گذشته بار دیگر با تکرار ادعاهای مربوط به اقدام نظامی تل آویو علیه تاسیسات هسته ای ایران مدعی شد که اسرائیل نه تنها حق بلکه وظیفه و توانایی دفاع از خودش را (در برابر ایران) داراست.

اورن مدعی شد: گوش کنید؛ در پایان کسی که باید تصمیم گیری کند مانند آنچه در آمریکاست، رهبران منتخب دموکراتیک اسرائیل هستند.

در شرایطی که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در نشست اخیر خود با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است که پنجره دیپلماسی به روی ایران هنوز نیز باز است، اورن با اشاره به اینکه اسرائیل با استرتژی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر استفاده از تحریم های اقتصادی و رویکرد دیپلماسی برای اعمال فشار به ایران موافق است، اما اشاره ای به طول مدت این استراتژی نداشت.

اورن در ادامه مصاحبه خود گفت: آمریکا کشوری بزرگ است که پنجره ای بزرگ دارد؛ از آن پنجره بیرون را نگاه می کند و خاورمیانه را در فاصله ای دور می بیند؛ اسرائیل کشوری کوچک است که پنجره کوچکی دارد؛ ما از این پنجره به بیرون نگاه می کنیم و ایران را در حیاط خلوت خود می بینیم.

این اظهارات اورن در شرایطی گزارش می شود که رئیس سابق سرویس اطلاعات و جاسوسی اسرائیل با اشاره به اینکه باور دارد که مقامات ایرانی عواقب تولید تسلیحات هسته ای را می دانند و در این مسیر حرکت نمی کنند‌، گفت: تردیدی نیست که آنها (ایرانی ها) تمام پیامدهای اقدامات خود را در نظر دارند؛ من فکر می کنم که ایرانی ها در این برهه زمانی بسیار دقیق درباره برنامه هسته ای اشان عمل می کنند.



نظر شما :