ادعای روزنامه صهیونیستی معاریو:

حمایت اکثریت اعضای کابینه اسرائیل از اقدام نظامی علیه ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۸۹۹۰۵۹ سرخط اخبار

حمایت اکثریت وزرای کابینه امنیتی اسرائیل از موضع ضد ایرانی نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران شد.

به گزارش فارس، روزنامه عبری زبان "معاریو" روز گذشته به نقل از منابع سیاسی ناشناس نوشت که در حال حاضر اکثریت اعضای کابینه امنیتی اسرائیل از اقدام نظامی تل آویو علیه ایران با هدف پایان دادن به برنامه هسته ای تهران حمایت می کنند.

در خبر منتشر شده در این روزنامه صهیونیستی آمده است که بیشتر 14 عضو کابینه امنیتی اسرائیل در حال حضر از حمله پیش‌دستانه اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران پشتیبانی می کنند و این در حالیست که هم "بنیامین نتانیاهو" و هم "ایهود باراک" نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل نیز حامی حمله به ایران هستند.

روزنامه عبری زبان معاریو نوشته است: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته اخیر، در این برهه زمانی هشت تن از وزرای اسرائیلی تمایل دارند که از موضع (ضد ایرانی) نتانیاهو و باراک حمایت کنند و 6 نفر دیگر از وزرای کابینه امنیتی اسرائیل نیز مخالف (اقدام نظامی علیه ایران) هستند.

کابینه امنیتی اسرائیل همچنان قرار است نشست های تعیین کننده ای را درباره این موضوع برگزار کند و ارزیابی های صورت گرفته در این زمینه نیز بر پایه مذاکرات محرمانه میان نخست وزیر و وزرایش صورت می گیرند.

* انتقاد وزرای کابینه امنیتی و کمیته هشت‌گانه اسرائیل از خودمحوری نتانیاهو و باراک

در ادامه خبر روزنامه ماریو آمده است که نتانیاهو از زمان بازگشت از سفر آمریکا و دیدار با رئیس جمهوری این کشور، نه با کابینه امنیتی خود و نه با اعضای کمیته هشت گانه که از بدنه های مشورتی نزدیک ترین وزاری نخست وزیر اسرائیل است، جلسه ای نداشته است.

حمایت اکثریت وزرای کابینه امنیتی اسرائیل از اقدام نظامی علیه ایران در شرایطی گزارش می شود که روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت"‌ نیز روز گذشته خبری منتشر کرد و در آن نوشت که اعضای گروه های نفوذی نتانیاهو از اینکه نخست وزیر اسرائیل در هفته های اخیر با آنها رایزنی نداشته است، عصبانی هستند؛ آنها اعلام کرده اند که نه درباره ایران و نه خشونت های اخیر در غزه با آنها رایزنی نشده است؛ آنها اعلام کرده اند که به نظر می رسد نتانیاهو به اندازه کافی به خود اطمینان دارد که تمام تصمیمات را به تنهایی و یا با مشاوره با باراک و بدون حضور هیچ کدام از وزرا اتخاذ می کند.

"الوف بن" سردبیر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز با اشاره به اینکه فکر نتانیاهو از زمان بازگشت از واشنگتن مشغول آماده کردن اذهان عمومی اسرائیلی ها درباره جنگ با ایران است، نوشت: نتانیاهو در تلاش است تا اذهان عمومی اسرائیلی ها را متقاعد کند که تهدید (برنامه هسته ای) ایران تهدیدی ملموس است و تنها راه موثر برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران اقدام نظامی علیه زیرساخت های هسته ای ایران است که در اعماق زمین هستند.



نظر شما :