ترکیه: ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه محتمل است

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۸۹۹۰۶۵ سرخط اخبار

یکی از معاونین نخست وزیر ترکیه با اشاره به افزایش عبور شهروندان سوری به خاک ترکیه، از احتمال ایجاد منطقه حائل در نوار مرزی دو کشور خبر داد.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، بشیر آتالای معاون نخست وزیر ترکیه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به احتمال افزایش عبور شهروندان سوری به خاک ترکیه اظهار داشت که دولت آنکارا در این زمینه هر گونه تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

آتالای گفت که در طول بیست و چهار ساعت گذشته تعداد هزار و یکصد تن از شهروندان سوری با عبور از مرز وارد خاک ترکیه شده اند و در حال حاضر تعداد شهروندان سوری که به خاک ترکیه پناهنده شده اند بالغ بر پانزده هزار نفر شده است. وی افزود در ضمن تعداد نظامیان فراری از ارتش سوریه که به خاک ترکیه گریخته اند لحظه به لحظه افزایش می یابد.

وی افزود که دولت سوریه برای جلوگیری از فرار شهروندان خود به خاک ترکیه موانع زیادی ایجاد کرده و منطقه را مین گذاری نموده است. وی خاطرنشان کرد دولت ترکیه برای جلوگیری از نفوذ پ ک ک از سوریه به داخل خاک ترکیه در خلال عبور شهروندان سوریه از مرزها تدابیر زیادی اتخاذ کرده و احتمال دارد در نوار مرزی منطقه حائل ایجاد شود.



نظر شما :