حمایت چین از گزارش عنان درباره اوضاع سوریه

۲۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۲:۵۵ کد : ۱۸۹۹۰۹۲ سرخط اخبار
 دولت چین از تلاش‌های میانجیگرانه "کوفی عنان" برای حل بحران سوریه و همچنین گزارش وی در شورای امنیت در مورد اوضاع این کشور حمایت کرد.

 به گزارش فارس به نقل از شینهوا، "لی بایدونگ" نماینده چین در شورای امنیت، بعد از جلسه محرمانه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه و ارائه گزارش توسط کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل از گزارش وی حمایت کرد.

سفیر چین در سازمان ملل گفت که دولتش از تلاش‌های میانجیگرانه فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای حل بحران این کشور حمایت می‌کند و از جامعه بین‌المللی نیز خواست که به وی برای حل بحران سوریه کمک کنند.

لی همچنین تاکید کرد که که شورای امنیت دیدگاه‌های خود را با گزارش عنان در مورد شراط سوریه مورد بررسی قرار داد.

کوفی عنان در این جلسه با تمجید از مواضع چین در مورد سوریه گفت که من به نقش سازنده چین در بحران سوریه احترام می‌گذارم و برای آن ارزش زیادی قائل هستم.

نماینده چین در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: چین از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که آقای عنان را در انجام وظیفه میانجیگرانه‌اش در سوریه کمک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: چین امیدوار است  همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه با یکدیگر همکاری کنند و از تلاش‌های کوفی عنان برای توقف خشونت و بازگشت ثبات به این کشور و آغاز گفتگو و مذاکره حمایت کنند.

کوفی عنان در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دوبار دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین با رهبران گروه‌های مخالف دولت نیز دیدار و گفتگو کرد.


نظر شما :