پس از ایران نوبت به لبنان رسید؟

رجزخوانی تلاویو برای جنگ با حزب الله

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۰۰۳۷۲ اخبار اصلی
رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت: «ما آماده ایم بار دیگر به لبنان حمله کنیم و لبنانی ها می دانند که ما تا چه اندازه آماده جنگ با آنها هستیم.»
رجزخوانی تلاویو  برای جنگ با حزب الله
دیپلماسی ایرانی: گویا مقام های اسرائیلی نمی خواهند از کوبیدن بر طبل جنگ دست بردارند، ظاهرا بیش از آن چه تصور می شود از موفقیت مذاکرات استانبول خشمگین شده اند. به اعتقاد مقام های اسرائیلی تداوم مذاکرات 1+5 با ایران بیش از هر چیز به ایران فرصت می دهد تا به برنامه های هسته ای اش ادامه دهد و این به هیچ وجه برای آنها قابل تحمل نیست. دقیقا یک روز پس از پایان مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در استانبول بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این که مذاکرات با موفقیت به پایان رسیده ابراز نگرانی کرد و گفت غرب با پذیرفتن ادامه مذاکرات با ایران در بغداد به این کشور به گونه ای هدیه داده است.

در همین راستا ژنرال بینی گانتس، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در گفت و گو با روزنامه عبری یدیعوت احرونوت در شست و چهارمین سال روز اشغال سرزمین های فلسطینی موسوم به روز "نکبت" گفت: «ما آماده ایم بار دیگر به لبنان حمله کنیم و لبنانی ها می دانند که ما تا چه اندازه آماده جنگ با آنها هستیم.»

وی مدعی شد، رهبران حزب الله وقتی که از پناهگاه های خود خارج می شوند بسیار نگرانند چرا که می دانند ما هر لحظه آماده نبردی تازه با آنها هستیم.

وی درباره احتمال حمله نظامی این رژیم به ایران نیز مدعی شد: ارتش اسرائیل آمادگی دارد تا این کار را در هر زمان که ممکن شود، انجام دهد، تلاویو دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به هیچ وجه نمی پذیرد و برای این که بتوانیم ایران را از این کار باز داریم در حال طراحی تدابیر لازم هستیم.

با این حال رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعتراف کرد که این رژیم از تنها کشوری که در دنیا احساس خطر می کند ایران است. وی گفت: «ایران همچنان حیات و وجود اسرائیل را تهدید می کند و این تهدید نزد ما روز به روز افزایش می یابد.»

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «اسرائیل در حال انجام تمرین های لازم برای انجام این کار است و تلاش می کند برای این کار از کشورهای دیگر نیز کمک بگیرد.»

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، این در حالی است که هفته گذشته رئیس موساد نیز در یک سفری سری به عربستان سعودی رفت و درباره چگونگی امکان حمله نظامی به ایران با مقام های این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

گانتس همچنین گفت: «احتمال این که امسال شاهد جنگی تمام عیار در منطقه باشیم بسیار زیاد است. هر آن ممکن است که اوضاع به گونه ای به هم بریزد که وارد یک جنگ شدید شویم. البته من تایید می کنم که هنوز نشانه های آغاز یک جنگ تمام عیار دیده نمی شود ولی هر آن ممکن است، اوضاع به هم بریزد و منطقه شاهد جنگی گسترده و عظیم شود.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل همچنین اذعان کرد، البته نمی توانم شلیک گسترده موشک های حزب الله و فلسطینی ها بر اسرائیل را نادیده بگیرم. در صورت وقوع جنگ اسرائیل هدف هزاران موشک قرار خواهد گرفت که این نشان می دهد که جنگ پیش رو به هیچ وجه جنگ ساده ای نخواهد و چه عواقب سنگینی در بر خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه تندروی رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش تنش های داخلی در مصر هشدار داد و گفت: «اوضاع مصر بسیار خطرناک تر از ایران است و باید حتما کاری در برابر آن انجام شود.»

وی گفت: «صعود اسلام گرایان در مصر و افزایش احتمال رسیدن آنها به قدرت بیش از هر زمانی وضعیت اسرائیل را به چالش می کشد و این وضعیت به هیچ وجه قابل تحمل نیست.»

در عین حال برخی کارشناسان بر این اعتقادند که نزدیکی بیش از پیش ایران به مرزهای اسرائیل باعث افزایش نگرانی آنها شده است. به گونه ای که آنها اکنون می ترسند که ایران با نفوذ در جوامع اسلامی مصر و اردن بخواهد اسرائیل را بیش از پیش به محاصره خود در آورد و حیات این رژیم را به خطر اندازد.

 

نظر شما :