دیوارنویسی صهیونیست‌ها در بیت المقدس

هیتلر از تو متشکریم

۲۶ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۵ کد : ۱۹۰۲۶۲۸ ترجمه برگزیده
در دو دیوارنویسی کنار هم نوشته شده است: "هیتلر از تو متشکریم" و "ما فقط به کمک تو توانستیم صاحب جایگاهی در سازمان ملل شویم."
هیتلر از تو متشکریم
دیپلماسی ایرانی: پس از گذشت نزدیک به 70 سال از ظهور و سقوط آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان، شهروندان اسرائیلی اذعان کرده‌اند که وی با کشتاری که بر سر واقعه هولوکاست و دیگر جاهای جهان به راه انداخت که باعث شد جان هزاران یهودی گرفته شود، در حقیقت بیشترین خدمت را به آنها کرده است، چرا که به واسطه آْن هویتی برای خود دست و پا کرده‌اند، به بهانه آن کشورهای صاحب استقلال و هویت را مورد تعرض قرار داده‌اند و حقوق دیگران را از بین برده‌اند تا به حقوق مورد ادعای خود برسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدل‌ایست آنلاین، در سال‌روز کشتار یهودیان توسط آلمان نازی افرادی ناشناس با نوشتن عباراتی بر روی دیوار یادبود قربانیان کوره‌های آدم‌سوزی آلمان نازی در بیت المقدس از هیتلر تشکر کردند و از این که با این کار این فرصت را به آنها داد تا تلاش‌های تازه‌ای را علیه جامعه جهانی به نفع خود انجام دهند، مراتب قدردانی خود را بیان داشتند.

در دو دیوارنویسی کنار هم نوشته شده است: "هیتلر از تو متشکریم" و "ما فقط به کمک تو توانستیم صاحب جایگاهی در سازمان ملل شویم." در دیوار نویسی دیگری نیز نوشته شده است: "رهبران صهیونیست خود آدم‌سوزی را خواستند." در دیوار نویسی دیگری نیز آمده است: "اگر هیتلر وجود نداشت، رژیم صهیونیستی اختراع نمی‌شد" در جای دیگری نیز آمده است: "صهیونیست‌ها رهبران کوره‌های آدم‌سوزی هستند." در بخش دیگری از دیوار یادبود هولوکاست نیز نوشته شده است: "جنگ صهیونیست‌ها جنگ ملت یهود نیست".

به اعتقاد برخی از مقام‌های اسرائیلی این نوشته‌ها را یهودی‌های تندرویی نوشته‌اند که با رژیم صهیونیستی مخالفند و با این شعارها تلاش می‌کنند که وجود خود را به آنها نشان دهند.

میکی روزنفیلد، سخنگوی پلیس اسرائیل در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما تحقیق در این زمینه را آغاز کرده‌ایم و تلاش داریم تا هویت کسانی که این دیوارنویسی‌ها را انجام داده‌اند، شناسایی کنیم.»

وی همچنین در اظهار نظری در این زمینه گفت: «پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است، احتمال دارد کسانی که دست به این کار زده‌اند، بچه‌ها یا گروه‌های خرابکار یا افرادی باشند که به دلایل نامعلوم دست به این کار زده باشند.»

وی از ارائه توضیح بیشتری در این زمینه خودداری کرد اما گفت که نیروهای پلیس این دیوارنویسی‌ها را در سپیده دم بامداد روز دوشنبه مشاهده کرده‌اند.

یادبود کوره‌های آدم‌سوزی قربانیان آلمان نازی در جنگلی در اطراف شهر بیت‌المقدس واقع شده است.

در سال‌های اخیر نارضایتی ساکنین یهودی اسرائیل از وضعیت اقتصادی و اجتماعی محل سکونتشان به اوج خود رسیده است. بسیاری از آنها از رفتار دولت مرکزی به شدت ناخرسندند و معتقدند که تلاویو در خدمت‌رسانی به مردم یهود کوتاهی می‌کند. از سویی بسیاری از ساکنان اسرائیلی از تداوم درگیری‌های سیاسی، نظامی و امنیتی حکومتشان با فلسطینیان، مسلمانان و کشورهای هم‌جوار به ستوه آمده‌اند و می‌گویند که از زندگی در اسرائیل احساس ناامنی می‌کنند. آنها همچنین از تندروی‌ها و سیاست‌های بی‌منطق دولتمردانشان در تعامل با کشورهای دیگر بسیار ناخرسندند و معتقدند که دولتمردان اسرائیلی در تعامل با کشورهای دیگر بسیار بد عمل کرده و ضمن مخدوش ساختن چهره یهودی‌ها در سطح جهان باعث ایجاد ناامنی برای آنها و تقویت حس یهودستیزی و نفرت از یهودیت شده‌اند.

در این میان بروز رفتارهای تبعیض‌آمیز شهروندان یهودی ساکن اسرائیل با رنگین پوست‌ها و نژادهای دیگر سبب شده است که بحران تبعیض نژادی در این رژیم شکل بگیرد و تبدیل به یکی از بحران‌های بغرنج رایج در این رژیم شود. تشدید این بحران تا اندازه‌ای ملموس شده است که در روزهای گذشته خیابان‌های تلاویو شاهد زد و خورد نژادپرست‌های یهودی با رنگین پوست‌ها بود. مساله‌ای که اظهارات تحریک‌آمیز مقام‌های اسرائیلی بر شدت آن افزود.

این در حالی است که برخی اندیشکده‌ها و موسسات تحقیقاتی در آخرین تحقیقات خود یادآور شده‌اند که رغبت به زندگی در اسرائیل بسیار کاهش یافته و احتمال این که روند مهاجرت از اسرائیل بر روند مهاجرپذیری آن افزوده شود، وجود دارد. مرکز مطالعات آکسفورد در سال 2011 در گزارشی اعلام کرده بود، ممکن است از سال 2016 روند مهاجرت از اسرائیل به اندازه‌ای برسد که حیات اسرائیل به طور جدی به مخاطره بیفتد.  

 

( ۲ )

نظر شما :