پالایشگاه هندی واردات نفت از ایران را ۳ برابر کرد

۳۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۰۴۴۰۰ سرخط اخبار

رویترز اعلام کرد واردات نفت شرکت اسار هند از ایران در ماه ژوئن به بیش از ۱۱۴ هزار بشکه در روز رسید که این رقم نسبت به ماه قبل افزایش ۳ برابری داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، بر اساس اطلاعات مربوط به حمل و نقل نفت توسط تانکرهای نفتی، شرکت نفت اسار هند، تنها شرکت خصوصی پالایشگاهی این کشور که مشتری نفت ایران است، واردات نفت خود از این کشور را در ماه ژوئن به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داد. این در حالی است که میزان واردات نفت شرکت اسار از ایران در طی سه ماه گذشته به دلیل تحریم های غرب علیه این کشور، روندی کاهشی را شاهد بوده است.

این شرکت خصوصی پالایشگاهی، در ماه ژوئن واردات نفت از ایران را نسبت به ماه قبل بیش از سه برابر افزایش داده و به 114 هزار و 700 بشکه در روز رسانده که 70 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. بدین ترتیب شرکت اسار در ماه جولای خود را به عنوان بزرگترین شرکت هندی خریدار نفت ایران تبدیل خواهد کرد که جایگزین شرکت مانگالور می شود.

به گفته منابع آگاه، واردات نفت شرکت مانگالور از ایران احتمالا به دلیل مشکلات بیمه ای محدود شده است به نحوی این شرکت در ماه جولای تنها یکی از 5 محموله برنامه ریزی شده ای را که  قرار بود از ایران خریداری کند، دریافت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت اسار حدود 44 درصد نفت خام مورد نیاز خود را در فاصله ماه های ژانویه تا ژوئن، از ایران خریداری کرده است. آمارها نشان می دهد که مجموع واردات نفت شرکت اسار در فاصله ماه های ژانویه تا ژوئن حدود 17 درصد افزایش یافته  و به  284 هزار و 400 بشکه در روز رسیده است.

شرکت های پالایشگاهی هندی، واردات نفت خود از ایران را در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش دادند. این سومین ماه پیاپی است که شرکت های هندی خرید نفت خود از ایران را کم می کنند، اما این روند کاهشی آهسته تر شده است.




نظر شما :