ادعاهای بی پایه و اساس تل آویو در خصوص تهران

متهم کردن ایران ادامه دارد

۰۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۰۴۵۲۸ اخبار اصلی
مقامات عالی سازمان جاسوسی اسرائیل ادعای دست داشتن ایران و حزب الله در حملاتی در 20 کشور جهان را مطرح کردند که در دو سال گذشته انجام شده است.
متهم کردن ایران ادامه دارد
دیپلماسی ایرانی: در حالی که پلیس نیویورک به تازگی مدعی شده سپاه پاسداران،حزب الله لبنان و دیگر گروه های وابسته، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در 9 عملیات علیه اسرائیلی ها مشارکت داشته اند، مقامات عالی سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل ادعای دست داشتن ایران و حزب الله در حملاتی در 20 کشور جهان را مطرح کردند که در دو سال گذشته انجام شده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از انفجار اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در بلغارستان که در چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد، تهران و گروه های وابسته را به نقش آفرینی در این جریان متهم کرده و وعده واکنش سختی را داد. ادعای روسای موساد در خصوص نقش ایران در حملات سوء قصدی در 20 کشور جهان نیز روز یکشنبه در جریان جلسه ای مطرح شده که به منظور رسیدگی به ماجرای انفجار اتوبوس برگزار شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل منتشر شده، گزارش داد: ایران و حزب الله در انجام سوء قصد ها و حملاتی که در 2 سال گذشته در 20 کشور جهان انجام شده، نقش داشته اند. این در حالی است که ایران این ادعا ها را تکذیب کرده و اتهام اسرائیل در خصوص مشارکت در طرح انفجار اتوبوس حامل اسرائیلی ها در بلغارستان را نیز رد کرده است. از سوی دیگر هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام را که از سال 2004، خونین ترین حمله به اسرائیلی ها در خارج از کشور به شمار می رود، نپذیرفته است.

در مقابل تهران ؛ اسرائیل را به انجام سوء قصد ها علیه دانشمندان هسته ای اش متهم کرده و حزب الله نیز می گوید اسرائیل مسئول کشته شدن عماد مقنیه در جریان انفجار خودرو در سال 2008 است.

پیش تر خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از پلیس نیویورک مدعی شده بود در سال جاری 3 طرح در ماه فوریه، 3 طرح در ماه ژانویه و 3 طرح در ماه ژوئن علیه اهداف اسرائیلی خنثی شده است و حمله به اسرائیلی ها در بلغارستان دومین طرحی است که در سال جاری عملیاتی می شود.

نتانیاهو که همچنان انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه می رود مدعی است باید به جهان ثابت کرده ایران و حزب الله در پس پرده این حملات در هر قاره ای قرار دارند و باید در مورد واکنش به این اقدامات تصمیم گیری کرد. وی مدعی است ایران و حزب الله اقدامات مشابهی را علیه اهداف اسرائیلی در تایلند، هند، گرجستان، کنیا و قبرس انجام داده اند.

این در حالی است که جدا از اتهام زنی های اخیر، تهدید اقدام نظامی از سوی مقامات تهران و تل آویو در ماه های اخیر همواره مطرح بوده است. اسرائیل تاکید دارد در صورت شکست روند دیپلماتیک در قبال مساله هسته ای ایران از گزینه نظامی استفاده می کند و مقامات در ایران نیز تصریح می کنند در صورت مشاهده هر گونه اقدام تحریک آمیز، ظرف مدت چند دقیقه اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

گفتنی است نتانیاهو اوایل هفته آینده با میت رومنی، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ملاقات می کند و مساله ایران در دستور کار این سفر قرار دارد.

ترجمه: تحریریه دیپلماسی ایرانی / 10

 


نظر شما :