ادعای تازه امریکایی ها درباره پارچین

۱۲ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۹ کد : ۱۹۰۵۰۲۳ سرخط اخبار

خبرگزاری فارس: یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی در ادامه گزارش هایی که در خصوص آنچه فعالیت های غیرعادی در پارچین خوانده می شود، منتشر کرده است، مدعی شده که ایران پاک سازی پارچین را به اتمام رسانده است.
به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، موسسه علوم و امنیت بین المللی (آی اس آی اس) اعلام کرده تصاویر ماهواره ای متعلق به حدود یک هفته پیش نشان می دهند احتمالا پاک سازی در تاسسیات پارچین در شرق تهران، به پایان رسیده است.

این موسسه همچنین مدعی شده که ظاهر مکان مدنظر آن، تغییر بسیاری کرده است. منبع خبر این موسسه باز هم مثل سابق تصاویر ماهواره ای است که ظاهرا نشان می دهند مراحل پایانی جابجایی خاک و شستشو نیز به پایان رسیده است.

این گونه گزارش ها حتی دست آویز برخی بیانات یوکیا آمانو، دبیر کل غرب گرای آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز قرار گرفت تا ادعا کند که فعالیت های ایران در پارچین به روند بازرسی های آژانس مزبور از تاسیسات هسته ای ایران آسیب وارد می کند. این در حالی ست که پارچین اصلا یک سایت هسته ای نیست.

دیوید آلبرایت، رئیس موسسه به اصطلاح تحقیقاتی مزبور همان کسی است که به گفته کانترپانچ، مدعی شده بود یک دانشمند اوکراینی با برنامه تسلیحاتی ایران همکاری می کرده است، در حالی که دانشمند مزبور در انفجارهای هسته ای فاقد هرگونه تخصص و پیشینه بود.

سریال پارچین هراسی از جمله دست آویزهای برخی کشورهای غربی برای اعمال فشار بر ایران است.

کلید واژه ها: پارچین


نظر شما :