اسرائیل نمی‌خواهد برنامه هسته‌ای ایران از راه‌‌ دیپلماتیک حل شود

۱۳ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۳ کد : ۱۹۰۵۰۳۶ سرخط اخبار

رئیس اسبق موساد در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی در خصوص موضع رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که اسرائیل نمی خواهد برنامه هسته ای ایران از راه دیپلماتیک رفع شود.
به گزارش فارس، "افریم هالوی" در مصاحبه با روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" با اشاره به اظهارات اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که هشدار داده بودند زمان اثر بخشی تحریم ها و دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران رو به پایان است، و در میان این فرضیات و احتمالات که حمله اسرائیل به ایران احتمالاً قبل از انتخابات آمریکا در نوامبر صورت می گیرد، هشدار داد: اگر من یک ایرانی بودم، برای 12 ماه آینده را در هراس به سر می بردم.

ایهود باراک و نتانیاهو این اظهارات خود را در دیدار با "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در تل آویو مطرح کردند.

هالوی در مصاحبه ماه مارس خود با "تایمز آو اسرائیل" اعلام کرده بود که اگر مذاکرات بین المللی در خصوص برنامه هسته ای ایران پیشرفتی را حاصل نکند، هیچ راه حلی جز اقدام نظامی و اعمال زور باقی نمی ماند.

رئیس اسبق موساد با اشاره به این مطلب که فکر نمی کند همه صهیونیست ها خواستار یک راه حل دیپلماتیک در قبال برنامه هسته ای ایران باشد و اینکه از یک راه حل دیپلماتیک حمایت کنند، گفت: بدون شک در چند دهه گذشته، اسرائیل در حال آماده کردن قابلیت های خود برای استفاده از زور در قبال ایران در مواقع ضروری بوده است.

هالوی همچنین در خصوص احتمال کنار آمدن اسرائیل با ایران هسته ای گفت: فکر نمی کنم در زمانیکه اسرائیل می تواند آنچیزی را که به دنبال آن است، حذف کند، حاضر به سازش با آن شود.

وی در خصوص پیامدهای هسته ای شدن ایران برای اسرائیل گفت: من این ایده که اسرائیل انهدام پذیر است را نمی پذیرم اما فکر می کنم اگر ایران قابلیت هسته ای خود را حفظ کند، زندگی در اینجا در سالهای آینده دشوار خواهد شد. اسرائیل ناپدید نمی شود اما به دوره ای وارد می شود که من دوست ندارم به آن وارد شوم.

رئیس سابق موساد ادامه داد که برای جامعه بین الملل زمانی باقی نمانده است. باید پیشرفتی صورت گیرد اگر پیشرفتی حاصل نشود این به این مفهوم است که گفت وگوها شکست خورده است.

کلید واژه ها: اسرائیل برنامه هسته ای ایران


نظر شما :