سخنگوی منافقین در عراق دستگیر شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۷ کد : ۱۹۰۵۶۵۴ سرخط اخبار

سخنگوی منافقین در عراق به دلیل تحریک عناصر این گروهک و مانع تراشی در روند تخلیه اردوگاه اشرف دستگیر شد.
به گزارش فارس، مقامات امنیتی عراق، «محمد اقبال» سخنگوی گروهک تروریستی منافقین را به دلیل تحریک عناصر منافقین علیه دولت عراق و توافقنامه امضاء شده میان بغداد و سازمان ملل دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق، دستور دستگیری اقبال را به این دلیل که عناصر منافقین را به مقاومت در برابر تصمیمات دولت عراق و مانع تراشی در روند تخلیه اردوگاه اشرف ترغیب می کند، صادر کرده است.

پایگاه خبری «اشرف نیوز» نیز نوشت که تاکنون اطلاعات بیشتری در این زمینه از سوی «علی الدباغ» سخنگوی دولت عراق اعلام نشده است.

برخی دولت های عضو اتحادیه اروپا چندی پیش از دولت مالکی خواستند که منافقین را در داخل عراق اسکان و به آنها حق پناهندگی دهد اما مالکی این پیشنهادها را رد کرده و آن را مخالف قانون اساسی عراق و توافقنامه امضا شده با نماینده سازمان ملل در عراق اعلام کرده است.

دولت عراق 21 اکتبر 2011، حضور منافقین در عراق را  6 ماه دیگر تمدید کرد و این اقدام را در پاسخ به درخواست سازمان ملل که برای اسکان ساکنان اشرف در یک کشور سوم تلاش می کرد، انجام داد. قرار شد که منافقین اشرف را تخلیه و به طور موقت در پایگاه «لیبرتی» سابق اسکان داده شوند.

نخست وزیر عراق در 4 فوریه 2012 در گفت وگو با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، بر ضرورت پایبندی به توافقنامه امضا شده دوجانبه در زمینه منافقین تاکید کرد.


نظر شما :