نتیجه تحریم‌ سوریه برای هواپیمای فرانسوی

۲۸ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۹۰۵۶۷۰ سرخط اخبار

هواپیمای فرانسه که مجبور به فرود اضطراری در دمشق شده بود، به علت افزایش قیمت سوخت در سوریه به واسطه تحریم های اعمال شده غرب علیه این کشور، برای سوختگیری از مسافران خود پول جمع آوری کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، پرواز562 هواپیمایی فرانسه که از پاریس عازم لبنان بود، به دلیل مناسب نبودن شرایط فرود در فرودگاه بیروت مجبور می شود برای سوختگیری در فرودگاه دمشق فرود اضطراری داشته باشد.

اما تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی بویژه آمریکا و متحدان این کشور در اروپا علیه سوریه قیمت سوخت را در این کشور افزایش داده است و بنا بر اعلام سخنگوی هواپیمایی فرانسه، خدمه این هواپیما که پول کافی برای سوختگیری ندارند مجبور می شوند از مسافران این پرواز پول بگیرند.

یکی از مسافران این پرواز در گفت وگو با رادیو «فرانس-اینفو» اعلام کرد: خلبان از مسافران این پرواز درجه یک خواست تا پول های نقدی را که همراه دارند، جمع کنند. تمامی مسافران شروع به جمع آوری پول ها کردند و در نهایت 17 هزار فرانک جمع آوری شد.

راشاتودی در پایان تأکید کرد: این نخستین باری نیست که یکی از هواپیمایی های کشورهای اروپایی مجبور می شود از مسافران خود پول گدایی کند. سال گذشته نیز پرواز هند به انگلیس مجبور شد به علت به اتمام رسیدن سوخت هواپیما 6 ساعت در وین بماند و مسئولین فرودگاه اعلام کردند که سوختگیری این هواپیما بیش از 20 هزار پوند انگلیس نیاز دارد و به دنبال این اتفاق مسافران مجبور شدند کمبود این هزینه را پرداخت کنند.

جدیدترین دور تحریم های غرب علیه سوریه به بهانه متوقف کردن خشونت هایی که در حقیقت با تجهیز معارضان سوری توسط برخی کشورهای عربی و غربی ایجاد شده، توسط واشنگتن چندی پیش درست قبل از سفر «هیلاری کلینتون» وزیر امورخارجه آمریکا به استانبول به منظور گفت وگو با مقامات ترکیه درباره تحولات سوریه تصویب شد.

تا کنون آمریکا و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم های یکجانبه علیه سوریه اعمال کرده اند.


نظر شما :