پیشنهاد دانشمند هسته ای اسرائیلی به ایران

۲۹ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۷ کد : ۱۹۰۵۶۹۴ سرخط اخبار

یک دانشمند برجسته هسته یی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد تا در برابر بستن تاسیسات هسته یی دیمونا که یکی از قدیمی ترین تاسیسات هسته یی در سراسر جهان به شمار می آید، فعالیت های هسته یی ایران متوقف شود!

به گزارش ایسنا روزنامه عبری معاریو به نقل از این دانشمند برجسته هسته یی رژیم صهیونیستی که نامی از وی برده نشده است، نوشت: بهتر است اسرائیل در برابر توقف برنامه های هسته یی ایران تاسیسات هسته یی دیمونا را ببندد.

این دانشمند هسته یی اظهار کرد: ما مجبوریم به زودی تاسیسات دیمونا را که یکی از قدیمی ترین تاسیسات هسته یی در سراسر جهان به شمار می آید، ببندیم و فعالیت هسته یی آن را متوقف کنیم و اگر در برابر توقف برنامه های هسته یی ایران این تاسیسات را ببندیم هیچ چیزی را از دست نخواهیم داد و به ایرانی ها اجازه می دهیم که فکر کنند به پیروزی بزرگی دست یافته اند!

اسحاق نافون، رییس اسبق رژیم صهیونیستی نیز گفت: من اظهارات شیمون پرز، رییس جمهور اسرائیل را درخصوص عدم حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته یی ایران بدون مشارکت آمریکا تایید می کنم.

وی افزود: اسرائیل نمی تواند این اقدام را بدون مشارکت آمریکا انجام دهد و اگر هدف ما توقف برنامه های هسته یی ایران است می توانیم با معامله بستن دیمونا در برابر تاسیسات هسته یی قم (فردو) به این هدف دست یابیم.

نافون همچنین تاکید کرد: ما می توانیم بگوییم که این اقدام را در راستای امتیازدهی و توقف فعالیت های دیمونا انجام داده ایم.

وی افزود: حمله اسرائیل علیه ایران نمی تواند اهداف ما را محقق سازد؛ چراکه فعالیت های هسته یی ایران در چهار و یا پنج موضع در سراسر ایران وجود دارد و برخی از آن ها در زیر زمین است و واکنش ایران به این حمله می تواند جنگ فرسایشی را طی چندین سال به وجود آورد.

نافون همچنین گفت: حتی اگر ایران به بمب هسته یی دست یابد بدان معنا نیست که خطری اسرائیل را تهدید می کند. ایران فکر می کند که ما انباری پر از بمب های هسته یی داریم و اگر ایران هسته یی به وجود آید می توانیم با آن همزیستی داشته باشیم.


نظر شما :