یخ روابط تهران قاهره می شکند

۳۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۰۵۷۵۰ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شرکت مرسی در اجلاس غیر متعهدها خط بطلانی بر تلاش های رژیم صهیونیستی است، توضیح داد:یخ روابط دو کشور با شرکت مرسی در اجلاس غیر متعهدها باز می شود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خانه ملت، سفر مرسی به تهران را به معنای بهبود روابط تهران قاهره خواند و گفت: یخ روابط دو کشور با شرکت مرسی در اجلاس غیر متعهدها باز می شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سفر مرسی به تهران پایان بخشیدن به روابط سرد ایران و مصر است، افزود: بهبود روابط دو کشور مقابل سیاست های رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی، ادامه داد: مصر برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران کشور مهمی است و به همین دلیل صهیونیست ها تلاش می کنند تا مانع حضور مرسی در تهران  و آغاز رایزنی دو کشور شوند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، ادامه داد: از آغاز جنبش بیداری اسلامی در مصر صهیونیست ها نگران بودند که پیروزی انقلاب مردم این کشور، قاهره را به تهران نزدیک کند و به همین دلیل تمام تلاش خود را کردند تا مصر جدید ارتباطی با ایران برقرار نکند.

نقوی حسینی، تصریح کرد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری قاهره، صهیونیست ها تلاش داشتند تا با استفاده از لابی گری و نفوذ در بین نیروهای باقی مانده از مبارک، شکاف بین تهران و قاهره بیشتر و اختلافات دو کشور افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس، گفت: انتشار اخباری از سفرها و  سیاست های مرسی بعد از پیروزی در انتخابات در رسانه های صهیونیستی گویای این مطلب بود که اقدامات دولت انقلابی مقابل سیاست های ایران قرار دارد.

نقوی حسینی، با یادآوری پرداخت رسانه های صهیونیستی به سفر مرسی به عربستان، گفت: آنها تصمیم داشتند تا موضع گیری تهران را درباره رفتار مرسی بدانند و ایران را به سیاست های مرسی حساس کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شرکت مرسی در اجلاس غیر متعهدها خط بطلانی بر تلاش های رژیم صهیونیستی است، توضیح داد: صهیونیست ها باید واقعیت تحولات منطقه را قبول کنند.

رسانه های صهیونیستی که نگران بهبود روابط دوجانبه تهران و قاهره هستند، سفر قریب الوقوع رئیس جمهور مصر به ایران را زنگ خطری برای تل آویو دانستند.


نظر شما :