نسل جدید فاتح تهدیدی برای آمریکا در خلیج فارس

۰۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۰۵۷۹۹ سرخط اخبار

چند روز پس از رونمایی از نسل جدید موشک های فاتح 110، یک کارشناس امنیتی اسرائیل، این موشک ها را تهدیدی برای منافع آمریکا در خلیج فارس دانست.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، یک کارشناس امنیتی اسرائیل، با اشاره به اقدام اخیر ایران در به روزرسانی موشک های فاتح 110، این موشک ها را تهدیدی برای حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس، دانست.

جروزالم پست ابتدا اشاره می کند که ایران گفته است که اوایل این ماه این موشک با سامانه هدایت به روز شده، با موفقیت تست شده است. فاتح 110 اکنون با برد 300 کیلومتر، دقت بالاتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

«امیلی لانداو» مدیر پروژه امنیت منطقه ای و کنترل نظامی موسسه مطالعات امنیت داخلی دانشگاه تل آویو می گوید که «به نظر می رسد درست باشد» اگر فرض شود که ایرانی ها در اعلامیه خود مبنی بر ارتقا توان این موشک ها، منافع آمریکا در خلیج فارس را مدنظر داشته اند.

وی در مصاحبه با جروزالم پست می گوید: با توجه به این واقعیت که ایران اعلام کرده است که این (موشک) هم قابلیت حمله به اهداف زمینی و هم اهداف دریایی را داراست، به نظر می رسد که این (تست موشک) حداقل پیامی برای آمریکا داشته است.

آمریکا در حال حاضر هم در قطر و هم در کویت پایگاه نظامی دارد، و به علاوه همواره ناو و کشتی هایی در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.

موشک فاتح 110، دقیق ترین موشک بالستیک کوتاه برد ایران به شمار می آید، که روز گذشته از نسل چهارم آن با دقتی بالاتر رونمایی شد.

کلید واژه ها: فاتح 110


نظر شما :