جنجال آفرینی مجدد بر سر پارچین

۰۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۰۵۸۰۴ سرخط اخبار

دو دیپلمات غربی مدعی شده اند سایت پارچین مراحل پایانی پاکسازی را می گذراند، این در حالی است که گفته می شود گزارش آژانس در مورد برنامه هسته ای ایران، طی چند هفته آینده منتشر می شود.
به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که ایران در مراحل پایانی پاکسازی سایت پارچین قرار دارد. بنا بر این ادعا، این خبر را 2 دیپلمات ارشد اعلام کرده اند.

یکی از این دیپلمات ها در پاسخ به آسوشیتدپرس گفته است که پاکسازی پارچین اکنون وارد «فاز پایانی» شده است.

این دیپلمات که خواسته نامی از وی منتشر نشود، گفته است که اطلاعات وی بر اساس عکس های ماهواره ای است که از سایت پارچین واقع در شرق تهران، گرفته شده است. البته وی با ذکر این نکته که این عکس ها جزو اسناد طبقه بندی شده است، از ارائه جزئیات بیشتر در این رابطه امتناع کرده است.

هر دوی این دیپلمات ها اذعان کرده اند که احتمالا این مورد در گزارش آژانس که قرار است چند هفته آینده منتشر شود، انعکاس می یابد.

این در حالی است که پیش از این هم موسسه علوم و امنیت آمریکا با انتشار عکس هایی مدعی شده بود که عملیات پاکسازی پارچین به پایان رسیده است.

تجربه نشان داده که، ادعاهایی از این دست، معمولا یا پیش از انتشار گزارش های آژانس در مورد برنامه هسته ای ایران، و یا کمی قبل از دیدارهای ایران و آژانس، مطرح شده و به عنوان دستاویزی برای تحت فشار قرار دادن ایران، از آن استفاده شده است.

کلید واژه ها: پارچین برنامه هسته اي ايران


نظر شما :