انتقاد شدید لاوروف از تحریمهای یکجانبه آمریکا

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۵:۲۰ کد : ۱۹۰۶۵۶۲ سرخط اخبار
سرگی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با کلینتون، ضمن انتقاد شدید از اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و سوریه اعلام کرد که این تحریم ها به منافع مستقیم روسیه در این دو کشور زیان میرساند. وی با بیان این امر اعلام کرده که روسیه از هیچ گونه اعمال تحریمی در سوریه حمایت نخواهد کرد.

به گزارش تابناک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه پس از مذاکرات با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه و ایران دارد بطور مستقیم به منافع تجاری روسیه لطمه وارد می آورد.

لاوروف گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه و ایران هر چه بیشتر دارای ماهیت برون مرزی شده و بطور مستقیم به منافع تجاری روسی به ویژه بانک ها لطمه وارد می سازد.

وی خاطرنشان کرد طرف روسی در جریان مذاکرات انجام شده، غیر قابل قبول بودن چنین راهکاری را "بسیار واضح" اعلام کرده است. لاوروف افزود: حرف مار اشنیدند اما نمی دانم نتیجه چه خواهد بود.

ضمنا وی خاطرنشان کرد هم روسیه و هم آمریکا مایل هستند سوریه کشور آزاد، دموکراتیک و شکوفایی شود که دولت منتخب مردم در آنجا بر سر کار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در رابطه با ایران نقض رژیم منع گسترش هسته ای هم برای ما و هم برای آمریکا کاملا غیر قابل قبول است و ما تمام کارها را برای جلوگیری از این امر انجام داده و این باید برای همه ما معیار باشد.

لاوروف اظهار داشت: در رابطه با روش های نیل به اهداف، شرکای آمریکایی ما بیشتر مایل به تهدید و تشدید فشار و اعمال تحریم های جدید هم علیه سوریه و هم علیه ایران هستند. ما اصولا با این روش موافق نیستیم چون از نظر ما سیاست جذب و همکاری در مورد کشورهای مورد نظر باید اجرا شود و این کشورها نباید در انزوا قرار بگیرند.

لازم به ذکر است که واشنگتن در ماه گذشته دارایی 100 تن از افراد وابسته به حکومت سوریه را مسدود نموده و بنگاهها و موسسات آمریکایی را از داد و ستد و معامله با آنها منع کرده است. از سویی تحریم های یکجانبه ای بر علیه سیترول، شرکت ملی نفت سوریه اعمال نموده.

اما طی ماههای گذشته روسیه سه قطعنامه شورای امنیت را برای تحریم حکومت سوریه وتو کرده است که خشم حکومتهای عرب و غربی را به دنبال داشته است.

لاوروف در حاشیه نشست اپک که در ولادی وستک برگزار میشود اعلام کرده است که: ما از هیچ اعمال تحریمی در سوریه حمایت نمیکنیم زیرا از نظر ما تحریم هیچ مشکلی را حل و فصل نمیکند.

کلید واژه ها: سوریه روسیه تحریم های یکجانبه


نظر شما :