احمدی نژاد: پیشنهادم به نفع اوباما بود

۲۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۰:۲۳ کد : ۱۹۰۶۶۶۳ سرخط اخبار

رییس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد سال گذشته خود برای تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل از حادثه 11 سپتامبر را فرصتی تاریخی برای رییس جمهور آمریکا توصیف کرد و گفت: قبول دارم که اوباما خیلی تحت فشار است ولی این پیشنهاد فرصتی برای او و کاملا به نفع او بود.
به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی با چهار خبرنگار و فعال رسانه ای فرانسوی در پاسخ به سوالی که با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران پرسیده بود چگونه می شود از ظرفیت های این جنبش برای غلبه بر کارشکنی های صهیونیسم بین الملل و نظام سلطه و ایجاد تحولات ساختاری در جهان به نفع عدالت و آزادی بهره گرفت، اظهار داشت: نظم فعلی حاکم بر جهان باید به صورت زیربنایی تغییر کند.

رییس جمهور با بیان اینکه تغییر نظم حاکم بر جهان احتیاج به یک انقلاب دارد، افزود: معنای این حرف انقلاب به معنای درگیری و خونریزی نیست، بلکه تحولی اساسی در نوع نگاه به انسان، جامعه انسانی، سیاست و عرصه بین الملل است که باید به طور مبنایی صورت گیرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر روابط بین انسان ها و جوامع انسانی با یکدیگر رقابت گونه و برپایه کسب قدرت، نهادینه شده است، اظهار داشت: روابط بین انسان ها و جوامع انسانی با یکدیگر در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید از نو و بر پایه گسترش دوستی ها پایه ریزی شود.

رییس جمهور جنبش عدم تعهد را در این راستا یک فرصت و ظرفیت مناسب توصیف و تصریح کرد: شکل گیری جنبش عدم تعهد خود بخشی از تحقق این هدف است، اما نمی شود تنها با اتکا به این جنبش همه روابط انسان ها و جوامع انسانی با یکدیگر را اصلاح کرد، بلکه باید همه مردم، صاحب نظران و سیاسیون به این نتیجه برسند که وضع موجود به زیان آنها است و ما نیازمند دنیای بهتری هستیم.

دکتر احمدی نژاد با تأکید بر اینکه می شود دنیای بهتری برپا کرد، ادامه داد: اقداماتی مثل قطع رابطه با دلار و شکستن هژمونی نظام سلطه، گام هابی اساسی هستند که ایران در عرصه عمل به آنها پیشگام بوده، اما باید بپذیریم که راهی طولانی در پیش است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: اینکه گفته شد راهی طولانی در پیش است، به معنای آن نیست که زمان زیادی برای طی این راه نیاز است، بلکه توصیفی است برای تغییرات گسترده ای که باید اتفاق بیفتند و معتقدم این تغییرات به سرعت واقع خواهند شد.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی وی از بحران اقتصادی غرب که همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: این مسأله بسیار مهمی است که در دو بخش باید به آن پاسخ داد.

رییس جمهور اضافه کرد: در وهله اول بانک های اروپایی باید کسانی را که عوامل اصلی بحران اقتصادی فعلی هستند، به عنوان بدهکار معرفی و تعقیب نمایند، چرا که در حال حاضر وضعیت این گونه است که کسانی که عملکرد آنان منشأ وقوع بحران اقتصادی شده، در حاشیه قرار گرفته اند و هزینه تلاش ها برای مهار بحران به جیب توده های مردم تحمیل می شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: سیاستمداران اروپایی باید عوامل اصلی بروز بحران اقتصادی را که شرکت های بزرگ اقتصادی هستند، معرفی نمایند و هزینه های تلاش برای مهار بحران را از طریق واگذاری ثروت ها و سهام این شرکت ها تأمین نمایند، اگر نه ادامه روند فعلی و تحمیل این هزینه ها به مردم عادی منجر به بحران های اجتماعی خواهد شد.

رییس جمهور در بخش دوم پاسخ خود به این سوال تصریح کرد: اجرای سیستم بانکداری فعلی در کشورهای غربی در صورت تداوم یقیناً اقتصاد این کشورها و اقتصادهای وابسته را متلاشی خواهد کرد، چرا که این بانکها صرفاً به خلق دارایی های کاغذی کاذب مشغول هستند.

احمدی نژاد افزود: عملکرد این بانک ها باعث ایجاد قدرت خرید کاذب نزد عده ای خاص می شود، که تولیدی مابه ازای این دارایی های کاذب ندارند و این به معنای آن است که این روند خلائی در اقتصاد ایجاد می کند که دائم در حال بزرگ شدن است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: اقتصاد در تعریف ساده خود تبادل کالا یا حاصل اندیشه دو نفر با یکدیگر یا عده ای با هم است و وقتی عده ای بدون عرضه اندیشه، خدمت یا کالایی، دارای قدرت خرید بالا می شوند، در حالی که کالا و اندیشه موجود در بازار ثابت است، این باعث ایجاد خلاء در بازار و ثروتمند شدن عده ای در مقابل فقیر شدن عده ای دیگر می شود.

احمدی نژاد گفت: اقتصاد های بزرگ تا حدی این خلاء را تحمل می کنند اما وقتی این روند از حد گذشت، از هم گسیختگی ایجاد شده و تبعات آن نفع بزرگ تر خواهد بود؛ قدرت خلق دارایی های کاذب و کاغذی باید مهار شود.

رییس جمهور به معاهده «برتون وودز» اشاره کرد و ادامه داد: براساس این عهدنامه قرار بود دولت آمریکا در برابر انتشار هر 35 دلار، یک اونس طلا ذخیره کند تا از خلق دارایی های کاغذی کاذب جلوگیری شود اما در فاصله سال های 1970 تا 1973 به طور یکطرفه این معاهده را لغو کردند.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: پس از این اقدام دولت آمریکا سفته بازی و مبادله پول، رواج گسترده ای پیدا کرد و حجم دارایی های کاغذی نزد عده ای افزایش قابل ملاحظه ای یافت.

رییس جمهور تصریح کرد: وقتی حجم دارایی های کاذب بالا برود، نشان دهنده آن است که چنین اقتصادی از بنیان خراب است و اگر کسی بدون کار و تلاش سود زیادی نصیب خود کند، به معنای آن است که آن اقتصاد بیمار بوده و تداوم این بیماری یقیناً باعث مرگ خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امروز اقتصاد دنیا بیمار اجرا و عامل این بیماری نیز سیستم بانکی موجود در عرصه جهان است که عامل و بهانه خلق ثروت کاذب می باشد و باید این رویه از اساس تغییر کرده، خلق دارایی های کاذب ممنوع شده و پول ارزش واقعی خود را باز یابد، آن وقت است که به نقطه تعادل خواهیم رسید و هرکس به اندازه تلاش و تولید خود، سود خواهد برد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران هم از این مشکلات بی نصیب نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این راستا طرح اصلاح نظام بانکی را در دست بررسی دارد و امیدوارم تا قبل از پایان امسال اجرای آن آغاز شود.

دکتر احمدی نژاد افزود: البته این کار سختی است چرا که عده ای از درآوردن پول مفت و بی زحمت خوششان می آید و در برابر هر اقدامی برای اصلاح این رویه مقاومت خواهند کرد.

رییس جمهور به تاریخچه تأسیس اولین بانک در غرب اشاره کرد و اظهار داشت : 500 سال قبل، در هنگامه جدال بین کلیسا و صراف ها و در حالی که کلیسا اعمال صرافان را به مثابه رباخواری قلمداد کرده و به کسب آنان رسمیت نمی داد، خاندان روچیلدها با استفاده از غفلت مسئولان وقت کلیسا، مجوزی برای تأسیس بانک دریافت کردند که به این مناسبت جشنی بزرگ برپا کرده و اظهار داشتند که ما با فریب کلیسا یک پیروزی بزرگ کسب کرده و مجوزی تاریخی دریافت کردیم و از آن زمان خلق دارایی های کاذب رسمیت یافت.

دکتر احمدی نژاد تأکید کرد: روند فعلی بانکداری باید اصلاح شود و اگر چه این کار زحمات زیادی خواهد داشت، اما شدنی و ضروری است چرا که امروز بانک ها در تمام عرصه های زندگی مردم حضور دارند و لازم است با یک انقلاب نظری و اقتصادی بنیان نظام بانکداری در دنیا اصلاح شود.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره آثار وضع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه میزان تامین این تحریم ها در تشدید بحران اقتصادی در غرب تصریح کرد: این سوال خوبی است اما باید آن را از کسانی بپرسید که این رفتارها را مرتکب می شوند.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: متأسفانه اندیشه های استعماری همچنان در ذهن برخی سیاستمداران اروپایی وجود دارد و آنان خیال می کنند، صاحبان دنیا هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه تجارت مسیری دوسویه است، خاطر نشان کرد: اساساً ادبیات تحریم، بی ادبانه و توهین آمیز است؛ چرا که در دنیا همه به یکدیگر نیاز دارند و اینکه کشوری از فروش کالا و خدمات به کشور دیگر امتناع ورزد تا به این واسطه فشاری سیاسی بر آن کشور وارد شود تا از حقوق خود دست بردارد، به هیچ وجه منطقی و عاقلانه نیست.

دکتر احمدی نژاد گفت: کشورهای غربی تصور می کردند با اعمال تحریم ملت ایران درهم خواهد شکست که این تصور از اساس غلط بوده و هست، چرا که ایران از آن دست ملت هایی نیست که در نتیجه تقسیم بندی های استعماری بوجود آمده باشد و سابقه چندین هزار ساله فرهنگی و تمدنی ملت ایران مشحون از حوادث گوناگون، تجاوزات و جنگ های متعدد است که ملت ایران از همه آنها با سرافرازی عبور کرده و این دشمنان ملت ایران بودند که در تاریخ فراموش شده اند.

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم کنندگان، ملت ایران را نمی شناسند، اضافه کرد: آنان در ذهنیت های غلط خود اسیرند و آرزو دارند مانند دیکتاتورهای 2 هزار سال پیش بتوانند بر جهان فرمانروایی کنند، اما نمی دانند که نمی توانند با ملت ایران چنین رفتاری داشته باشند.

احمدی نژاد اظهار داشت: ایران با فرانسه روابط اقتصادی خوبی داشت و با وجود آنکه این کشور از تجاوز صدام به ایران و پیش از آن از رژیم پهلوی در ایران حمایت کرده بود، هیچگاه اقدامی یکطرفه علیه فرانسه مرتکب نشد، اما تحریم ایران از سوی این کشور باعث وارد آمدن آسیب های بزرگ به اقتصاد خودشان شد.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران از رفتارهای یکجانبه کشورهای غربی متعجب است و از خود می پرسد آیا این کشورها متوجه نیستند که ارتکاب چنین اقداماتی در مقابل ایران، آنان را متحمل چه زیان هایی می کند، تصریح کرد: ایران سالانه بیش از 40 میلیارد دلار با اروپا تجارت داشت که امروز این روند به حدود نصف رسیده است و نتیجه آن بیکاری گسترده در اروپاست.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه البته این سخن به معنای آن نیست که همه بیکاری و مشکلات اقتصادی اروپا ناشی از تحریم ایران است، خاطر نشان کرد: البته جمهوری اسلامی ایران نیز از ناحیه این تحریم ها متحمل سختی هایی می شود اما تجربه این ملت گواه آن است که ایرانیان مدل جایگزین شرایط سخت و راه عبور از دشواری ها را به راحتی طراحی و عملیاتی می کنند؛ ملتی که به همت جوانان و با اتکاء به دانش بومی ماهواره به فضا می فرستد یقیناً از ساخت قطعات خودرو عاجز نخواهند ماند.

رییس جمهور گفت: دولت آمریکا به دلایلی که خود بهتر از هر کسی به آن واقف است، از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل نظام برآمده از آن ایستاد و در همان روزهای آغازین تشکیل جمهوری اسلامی رابطه خود را به طور یکجانبه با ایران قطع کرد و از 32 سال پیش به این سو رابطه اقتصادی ایران و آمریکا تقریباً نزدیک به صفر بوده است.

احمدی نژاد اضافه کرد: وقتی دولت آمریکا که هیچ رابطه اقتصادی با ایران ندارد، بحث تحریم را پیش می کشد، این به معنای تحریم سایر کشورهایی است که با ایران رابطه اقتصادی دارند و این مصداقی از همان اخلاق و نگاه به جوامع انسانی است که ایران تأکید دارد باید از اساس اصلاح شود.

رییس جمهور با بیان اینکه حضور برخی کشورها نظیر فرانسه در این معادله تعجب برانگیز است، اظهار داشت: در سوابق تاریخی روابط ایران و فرانسه نکته منفی وجود ندارد و برای ایرانیان جای سوال است که چرا دولتمردان فرانسه از سیاستی تبعیت می کنند که دیگران آن را تنظیم کرده و هیچ سودی برای آنان ندارد.

احمدی نژاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تحریم استقبال نمی کند، اما هیچگاه نیز اجازه نخواهد داد، سیاست ها و خواسته های دیگران به او تحمیل شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همه باید به سویی برویم که جهان از دست حزب صهیونیزم جهانی کوچک اما سیطره یافته بر مراکز قدرت و ثروت نجات یابد، خاطر نشان کرد: امروز تعاملات در عرصه بین المللی کاملاً روشن گشته و آشکار شده است که رهبران این حزب کوچک تصمیمات و خواسته های خود را به رهبران اروپایی تحمیل می کند، چنانکه جنگ های اول جهانی را به اروپا تحمیل کردند و چنانکه امروز این کشورها را وادار به پذیرش تصمیمات غلط خود می کنند، اما مطمئن هستم به زودی جهان از دست صهیونیست ها نجات خواهد یافت.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که با توجه به بازتاب های گسترده پیشنهاد سال گذشته وی در مجمع عمومی سازمان ملل برای تشکیل گروه حقیقت یاب مستقل به منظور تحقیق درباره حوادث 11 سپتامبر، آیا امسال قصد ندارد پیشنهاد جدیدی بویژه در اعتراض به تبلیغات برخی رسانه ها برای دامن زدن به جنگ درسوریه ارائه کند که با تصویرسازی در استودیوهای این رسانه ها انجام می شود و خلاف مقررات بین المللی است، گفت: رسانه یکی از مهمترین پدیده ها و مسائل امروز زندگی بشر است.

رییس جمهور افزود: انسان بدون رسانه نمی تواند زندگی کند و نیازمند ارتباطات است؛ انسانیت انسان در عرصه ارتباطات است که متبلور می شود و کسی که با دیگران ارتباط نداشته باشد، نمی تواند ویژگی های انسانی خود را به منصه ظهور برساند.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ویژگی های انسان در عرصه ارتباطات شکوفا می شود و ارتباطات نیازمند ابزار است، اظهار داشت: رسانه ابزار ایجاد و گسترش ارتباطات است.

رییس جمهور اصل ماهیت رسانه را همچون ثروت و قدرت پدیده ای مبارک دانست که اگر در خدمت صلح، پیشرفت و رفاه بشر باشد، بسیار مفید است و تصریح کرد: اگر رسانه نیز مثل ثروت و قدرت در اختیار افراد ناصالح قرار گیرد که از آن برای کسب قدرت استفاده کنند، همین وضعیتی ایجاد می شود که امروز در دنیا حاکم است.

احمدی نژاد اضافه کرد: وقتی رسانه ها در استودیوهای خود صحنه های جنگی دروغین خلق می کنند، تا عده ای را علیه عده دیگر تحریک کنند، در حالی که مردم از حقیقت و واقعیت ماوقع بی اطلاع هستند، این خیانتی بزرگ و سوء استفاده از رسانه است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: برای ایجاد انحراف در درک و استنباط مردم از اخبار لازم نیست همه خبرها دروغ باشد، بلکه اگر فقط یک کلمه از آن غیرحقیقی باشد و از مسیر واقعیت اندکی انحراف داشته باشد، بعد از گذشت مدت کوتاهی این انحراف بشدت افزایش می یابد.

احمدی نژاد تأکید کرد: نگاه مادی صهیونیست ها قداست رسانه را از بین برده و امروز رسانه ها دیگر تنظیم کننده روابط انسان ها با یکدیگر نیستند، بلکه به ابزاری برای سلطه و کسب قدرت تبدیل شده اند و باید همه تلاش کنیم تا رسانه را از چنگال قدرت طلبان نجات دهیم .

رییس جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از اتفاقاتی که پیرامون واقعه 11 سپتامبر رخ داده و انعکاس یافت، صرفاً یک عملیات رسانه ای بود، گفت: اگر جنبه رسانه ای این اتفاق واقع نمی شد امروز نیروهای آمریکایی در افغانستان، عراق و خلیج فارس حضور نداشتند.

احمدی نژاد افزود: وقتی اعلام شد 3 هزار نفر در نتیجه حملات 11 سپتامبر کشته شده اند همه ناراحت شده و با خانواده های کشته شدگان ابراز همدردی کردند اما وقتی انسان به عملیاتی رسانه ای که با محوریت این حملات طراحی و اجرا شد نگاه می کند، رابطه این اتفاق با اشغالگری های پس از آن را در می یابد؛ آیا می توان به بهانه کشته شدن 3 هزار نفر به دو کشور حمله کرد و در نتیجه آن بیش از 1 میلیون نفر را کشته و میلیونها نفر دیگر را آواره کرد؟

رییس جمهور اظهار داشت: رسانه هایی که در ماجرای 11 سپتامبر به آن شکل گسترده به تحریک عواطف و احساسات عمومی پرداختند چرا امروز درباره بیش از یک میلیون نفری که تاکنون به بهانه آن حادثه کشته شده اند، سکوت محض اختیار کرده اند؟

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل این مسائل را مطرح خواهم نمود، تصریح کرد: البته بنده به دنبال یک اصلاحات اساسی تر هستم و معتقدم اگر نظام مدیریت فعلی حاکم بر دنیا اصلاح نشود زیر شاخه های آن از جمله رسانه ، بانک و امثال آن اصلاح نخواهند شد.

رییس جمهور ادامه داد: فرض کنیم از این روند به شورای امنیت شکایت کنیم، چه کسی باید به این شکایت رسیدگی کند؟ آیا غیر از آن است که باید از قاضی به خود قاضی شکایت برد؟ و آیا می توان زمانی که قاضی خود مجرم است از او انتظار صدور حکمی عادلانه را داشت؟

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: البته این به معنای آن نیست که نباید از راهکارهای موجود برای اصلاح اوضاع استفاده کرد، اما باید بدانیم که زمانی وضع به صورت ساختاری اصلاح خواهد شد که نظام مدیریتی حاکم بر دنیا تغییر کند.

رییس جمهور پیشنهاد سال گذشته خود برای تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل از حادثه 11 سپتامبر را فرصتی تاریخی برای رییس جمهور آمریکا توصیف کرد و گفت: این فرصتی بی نظیر برای آقای اوباما بود تا نشان دهد که مستقل بوده و جزیی از سناریویی که در آمریکا از سالها قبل در حال اجرا می باشد، نیست. قبول دارم که اوباما خیلی تحت فشار است ولی این پیشنهاد فرصتی برای او و کاملا به نفع او بود تا با تشکیل یک کمیته حقیقت یاب عوامل ارتکاب حملات 11 سپتامبر را به صورت مستند شناسایی و معرفی کند.

احمدی نژاد افزود: امروز دولت آمریکا اصرار دارد ادعاهای او درباره حملات 11 سپتامبر بدون آنکه در هیچ مرجع مستقلی مورد ارزیابی و حقیقت سنجی قرار گیرد از سوی همگان پذیرفته شود اما این رویه درباره حادثه ای که مبدا تحولات و تاریخ جدید بوده است، قابل قبول نخواهد بود.

رییس جمهور اظهار داشت: دولتمردان آمریکا نباید تصور کنند که حوادثی که رخ داده می گذرد و در یاد کسی باقی نمی ماند، چرا که زندگی و تاریخ جریان داشته و همه امور آن ثبت می شود و به زودی پرونده های این اتفاقات در مقابل ملت ها بازگشایی و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش وقایع تاریخی در شکل دهی به آینده تصریح کرد: اگر تاریخ را خوب درک و دریافت کنیم قضاوت هایمان اصلاح خواهد شد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد : زندگی جامعه بشری یک روند جاری است و با نگاه به گذشته می توان آینده را ترسیم کرد. البته این به معنای آن نیست که اسیر گذشته شد، بلکه باید از تجربیات برای ساختن آینده استفاده کرد.

احمدی نژاد یکی از اقدامات سردمداران نظام سلطه را تحریف تاریخ عنوان کرد و گفت : چرا سردمداران سلطه تا این حد بر روی موضوع هولوکاست حساسیت و تاکید دارند؟ در حالی که معمولا سیاستمداران خیلی به گذشته و تاریخ توجهی نمی کنند.

رییس جمهور اضافه کرد: دلیل این حساسیت آن است که هولوکاست بهانه ای برای تاسیس رژیم صهیونیستی و یک عامل فعال در محیط سیاسی است . نقطه اتکاء رژیم صهیونیستی، هولوکاست است که اگر آن را از این رژیم بگیریم فلسفه وجودی اش از بین رفته و همه معادلات سیاسی ترتیب داده شده بر اساس آن در عرصه بین المللی بهم خواهد خورد.

احمدی نژاد اظهار داشت: یکی از کارهایی که مستکبران و فرعون ها انجام می دهند اختلاف انداختن بین مردم و پیروان مذاهب مختلف از جمله مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است و اگر بتوانند حتی بین اعضای یک خانواده نیز اختلاف افکنی می کنند ؛ چرا که اختلاف فرصتی برای حکومت کردن آنان است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه پیروان مذاهب مختلف هیچ اختلاف و مشکلی با یکدیگر ندارند، تصریح کرد: در حالی که حضرت مسیح، حضرت موسی و پیامبر خاتم (ص) یکی بودند امروز با توطئه های مستکبرین حتی بین پیروان هر مذهب اختلاف وجود دارد .

احمدی نژاد با طرح این سوال که باید دید چه کسی این دعواها را ایجاد می کند ،خاطر نشان کرد : اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم باید ببینیم چه کسی از ایجاد و تداوم این اختلافات سود می برد و وقتی او را یافتیم و از معادله تحولات بین المللی کنار گذاشتیم، همه مشکلات برطرف خواهد شد و مطمئن هستم این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای رفع اختلافات و حل مشکلات پیشنهاد می کنید؟ گفت: به زودی تعصبات مذهبی کنار گذاشته خواهد شد و حقیقت مذهب، یعنی پاکی ، توحید ، عدالت و عشق بروز می کند و همین که امروز نگاه انسان ها در حال جهانی شدن است و از مرزهای قبیله و طایفه خود عبور کرده اند نشانه آن است که اختلافات بین انسانها و جوامع انسانی در حال محو شدن است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما همه پیامبران الهی را دوست داشته و از آنان اطاعت می کنیم ، افزود : اگر امروز حضرت مسیح اینجا حضور یابند ما باشند از ایشان پیروی کرده و پشت سر وی نماز خواهیم خواند چرا که او را انسانی پاک، کاملا عادل، متصل به آسمان و عاشق همه انسانها می دانیم.

رییس جمهور اظهار داشت: بین پیامبران و پیروان واقعی ایشان دعوایی وجود ندارد و اختلافات و درگیری ها بین قدرت طلب ها است. زمانی که همه مردم تعصبات را کنار گذاشته و به انسانیت احترام گذاشته و عدالت و کرامت را برای همگان بخواهند همه مشکلات رفع خواهد شد و خوشحالم که امروز جامعه جهانی به سرعت به این سو در حال حرکت است .

احمدی نژاد تصریح کرد: یک نشانه برای اثبات این ادعا آن است که امروز بنده و شما با مذهب و نژاد متفاوت در کنار یکدیگر نشسته و حرفها و احساسات یکدیگر را درک می کنیم و احساس می کنیم در یک جبهه قرار داریم و دشمنان ما مشترک هستند. این وعده خداست که همه مرزها بین انسانها برداشته خواهد شد و به زودی وعده محقق خواهد شد.

کلید واژه ها: احمدی نژاد 11 سپتامبر


نظر شما :