درخواست ضدسوری رهبر القاعده

۲۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۰۶۸۰۲ سرخط اخبار

در شرایطی که پایتخت های اکثر کشورهای اسلامی شاهد اعتراضات گسترده مردمی به فیلم توهین آمیز آمریکایی-اسرائیلی علیه پیامبر اعظم(ص) است، رهبر گروه القاعده از مسلمانان خواست از سرنگونی نظام سوریه حمایت کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، «ایمن الظواهری» رهبر القاعده از تمامی مسلمانان خواست تا از مخالفان نظام سوریه حمایت کنند. وی تاکید کرد سرنگونی بشار اسد رسیدن به هدف نهایی در شکست دادن اسرائیل را نزدیک می کند.

بر اساس فیلم ویدیویی ای که روز پنجشنبه منتشر شد، الظواهری به مناسبت سالگرد حادثه 11 سپتامبر از تمامی دولت های مسلمان در خاور میانه و آسیا به دلیل شکست در پیگیری نهضت اسلام سیاسی انتقاد کرد.

الظواهری از رئیس جمهور جدید مصر نیز به دلیل پایبندی به توافقنامه صلح با اسرائیل انتقاد کرد و پاکستان را نیز دولتی برای فروش و ارتشی برای اجاره توصیف کرد.

رهبر القاعده در ادامه سخنانش مدعی شد آمریکا در حال پشتیبانی از نظام بشار اسد است چون هراس دارد که نظام اسلامی دیگری که اسرائیل را تهدید کند بر سر کار آید.

وی گفت: پشتیبانی از جهاد در سوریه برای تاسیس کشوری اسلامی، گامی اساسی به سوی بیت المقدس است و آمریکا هم چنان به رژیم سکولار بعثی فرصت می دهد چون هراس دارد دولتی که در سوریه تاسیس می شود اسرائیل را تهدید کند.

بر اساس گزارش های متعدد، آمریکا یکی از بزرگترین حامیان مخالفان نظام بشار اسد بوده و تاکنون تسلیحات و تجهیزات مختلفی را به مخالفان داده است.

از سوی دیگر، گروه القاعده حضور فعالی در سوریه داشته و مقامات آمریکایی نیز حضور این گروه تروریستی در این کشور را تایید کرده اند.

کلید واژه ها: سوریه اسرائیل القاعده


نظر شما :