آمریکا 150 تفنگدار به یمن اعزام کرد

۲۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۳:۴۴ کد : ۱۹۰۶۸۰۹ سرخط اخبار

دولت آمریکا به علت ترس از تسخیر سفارت این کشور در یمن 150 تفنگدار ویژه خود را به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش فارس، یک منبع یمنی مطلع اعلام کرد که یک هواپیمای آمریکایی به فرودگاه بین الملی صنعا وارد شده و در آن بیش از 150 تن از تفنگداران آمریکایی از نیروهای ویژه این کشور برای حفاظت از سفارت کشورشان در یمن وارد این کشور شده اند.

این در حالی است که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن با خوش خدمتی در مقابل مقامات آمریکایی از طریق نیروهای امنیتی تحت امر خود تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در صنعا را سرکوب کرده و 4 نفر از شهروندان خود را کشته و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

وی همچنین در اظهاراتی شتابزده حمله به سفارت آمریکا در صنعا را محکوم کرده و به سرعت از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا عذرخواهی کرد، او برای اعلام وفاداری خود به مقامات کاخ سفید دستور داد تا کمیته ای برای بررسی جزئیات اتفاقات موجود در مقابل سفارت آمریکا تشکیل دهند تا کسانی که به ادعای دولت یمن مسبب این اتفاقات هستند، مجازات شوند.

یمن پرس به نقل از این منبع می افزاید که ورود نیروهای ویژه آمریکایی به یمن با هدف تقویت حمایت از سفارت و منافع آمریکا و هیئت های دیپلماتیک آمریکا در یمن بعد از افزایش موج خشم مردمی علیه آمریکا در کشورهای جهان انجام می شود.

کلید واژه ها: آمریکا یمن


نظر شما :