راهکار حقوقی ایران برای مهار منافقین

۱۴ مهر ۱۳۹۱ | ۰۶:۳۰ کد : ۱۹۰۷۵۶۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی : دکتر الهام امین زاده در گفتگویی با دیپلماسی ایرانی به بررسی مسائل حقوقی مربوط به خارج کردن نام منافقین از لیست تروریست ها پرداخته است و بر این نکته تاکید می کند که بحث تروریست سیاسی شده است و زمانی که بحثی سیاسی می شود ماهیت و کیفیت ذات پدیده مورد مبارزه قرار نمی گیرد. بنابراین تروریسم تا آنجایی مورد ارزش است که با منافع آن کشورها در تضاد باشد و به معنای دیگر زمانی مورد اعتراض واقع می شود که با منافع آن کشورها در تضاد باشد.

این استاد دانشگاه در حوزه حقوق بشر در پاسخ به این سوال که آیا گذشت زمان اعمال گذشته این افراد را تطهیر می کند، گفت مرور زمان و یا گذشت زمان هیچ گونه مجازاتی را از بین نمی برد. بنابراین چنین مسائلی به رفتارهای سیاسی کشورها مربوط می شود که با مسلمات حقوقی هماهنگی ندارد. تروریست ها حقوق بشر، امنیت جانی و صحت جان آنها را نقض می کنند ولی که دولت ها با تغییر معادلات سیاسی و گذشت زمان با این رفتارهای جنایتکارانه به نحو متفاوتی برخورد می کنند.

دکتر امین زاده در پایان افزود که ایران تنها از طریق مستندسازی فعلیت های تروریستی این گروه و ارائه سند ۱۲ هزار کشته و دفاع از حقوق مردمی که حقوق آنها نقض شده می تواند مساله را پیگیری کند.

 

متن کامل گفتگو را  اینجا بخوانید

کلید واژه ها: سیاسی


نظر شما :