جدیدترین پرده از جنگ تبلیغاتی علیه ایران+تصاویر

۳۰ مهر ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۳ کد : ۱۹۰۸۱۹۵ سرخط اخبار

درست است؛ این یک بازی است، ولی یک بازی که واقعیات بزرگی از اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران را در بر دارد. در این بازی، رئیس جمهور آمریکا گزینه هایی را پیش روی خود دارد تا کنترل هزینه های جنگ و وضعیت اقتصادی آمریکا را از دست ندهد. سناریوهای این بازی بنا بر توان ایران برای پاسخگویی در وسعتی فراخ است.

 

به گزارش «تابناک»، این یک بازی تحت وب است که شرکت «پروژه امنیت ملی تروما» آن را طراحی کرده است. در این بازی، کاربر به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده درباره حمله نظامی به ایران تصمیم می گیرد و روند بازی به گونه ای است که بر پایه رخدادهای در جنگ، تصمیمات گوناگونی برای رئیس جمهور آمریکا گرفته می شود.

بنا بر این گزارش، بهای جهانی نفت و هزینه های نظامی در جنگ نمایش داده می شود و بر همین اساس، تصمیم با کاربر است تا به جنگ پایان داده یا به آن ادامه دهد.

اما بازی با این سناریو آغاز می شود که ایالات متحده خط قرمزی برای ایران وضع کرده که غنی سازی 20 درصد برای یک ساخت بمب اتمی است. گویا منابع اطلاعاتی آمریکا، خبر داده اند که ایران از این خط قرمز گذر کرده است؛ این سناریو برای این طراحی شده که کاربر تصمیم به یک اقدام نظامی گرفته و پیامدهای آن را از نزدیک ببیند.
 

 

همه پیش فرض های این بازی از پیش در نظر گرفته شده است؛ برای نمونه، ایران را به عنوان حامی تروریسم معرفی کردند که نشان از ذهنیت طراحان این بازی دارد.

بهای جهانی نفت در آغاز 102 دلار در هر بشکه است و هزینه های نظامی صفر.

 

در ادامه، رئیس جمهور آمریکا تصمیم به یک ائتلاف جهانی برای حمله به ایران یا حمله یک جانبه می گیرد. چنانچه کاربر گزینه ائتلاف جهانی را برگزیند، بهای نفت به 122 دلار در هر بشکه رسیده و هزینه های نظامی، ماهیانه 170 میلیون دلار. در روند انتخاب گزینه ها و پس از انتخاب، ویدئوهایی فرضی از چگونگی اجرای عملیات ها برای کاربر پخش می شود.

 

در پایان هر گزینه، گزارشی از رویدادهای جنگ آورده می شود؛ برای نمونه، اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز و مین گذاری خلیج فارس از جمله این رویدادهاست. طراحان بازی، توان ایران برای ایجاد ناامنی در خلیج فارس با حمله به زیردریایی ها و استفاده از قایق های تندرو  را نیز در نظر آورده اند.

 

همچنین توان ایران برای طراحی عملیات در خاک آمریکا.

 

گام بعدی برای کاربر، گزینش بین باز کردن تنگه هرمز و یا گسترش جغرافیایی جنگ است. در این مرحله، بهای نفت به 244 دلار در هر بشکه رسیده و هزینه های جنگ، روزانه هشتاد میلیون دلار است.

در این بخش، طراحان سناریویی مبنی بر توان ایران برای به خطر انداختن منافع و نظامیان آمریکایی در کل منطقه (عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس) را نیز فراموش نکرده اند. البته تلاش های آمریکا برای باز کردن تنگه هرمز، بهای نفت را به 195 دلار در هر بشکه رسانده!

 

در میانه راه، نخست وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا درخواست پشتیبانی نظامی برای حمله اسرائیل به جنوب لبنان و برای پایان دادن به موشک پراکنی به شهرهای اسرائیل را می کند!

 

و سرانجام گزارش می شود، به رغم هزینه و کشته های بسیار، هیچ اطمینانی نیست که تأسیسات هسته ای ایران کاملاً نابود شده باشد و گزارش ها، حاکی از آن است که ایران توان بازسازی تأسیسات را در سه تا چهار سال دارد! بهای سوخت در آمریکا به بیش از شش دلار رسیده و نرخ بیکاری افزایش سرسام آوری یافته است.

 

خلاصه آن که همه چیز از کنترل بیرون است؛ نیروهای آمریکایی و متحدانشان در سراسر منطقه حاضر شده اند و تحت حمله هستند. سه گزینه نهایی، اقدام به گسترش جنگ برای تغییر نهایی نظام در ایران است که یک جنگ تمام عیار با هزینه های سرسام آور و زمان بسیار زیاد است. گزینه دوم، عقب نشینی است، زیرا نیروهای آمریکایی توان ادامه جنگ را ندارند و اقتصاد آمریکا به شدت در فشار است و گزینه سوم ادامه حضور در منطقه برای جلوگیری از اقدام ایران برای راه اندازی دوباره تأسیسات هسته ای و پرهیز از گسترش جنگ است. بهای نفت همچنان نزدیک به 200 دلار است و هزینه های جنگ روزانه هشتاد میلیون دلار.

 

وب سایت این بازی در اینجا است.

کلید واژه ها: آمریکا بهای نفت


نظر شما :