آنکارا ترمیم روابط با تل‌آویو را خواستار شد

۲۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۰۹۲۴۶ سرخط اخبار

معاون نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه، خواستار ترمیم روابط آنکارا ـ تل‌آویو به منظور میانجیگری ترکیه برای توقف این تجاوز شد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «خبرترک»، «بلنت آرنچ» معاون نخست‌وزیر و سخنگوی هیئت دولت ترکیه، حملات جدید اسرائیل به غزه را محکوم کرد.

وی درباره این حملات گفت: شهادت «جعبری» (از رهبران مقاومت) یک ضایعه اسفناک است و این اقدام اسرائیل هیچ توجیهی ندارد. بدون شک چنین حمله‌ای یک جنایت بوده و امنیت منطقه به دلیل چنین اقداماتی به خطر می‌افتد.

آرنچ گفت: ما از کانال‌های موجود و روش‌های دیپلماتیک استفاده و به تل آویو اعلام کرده‌ایم که با وجود همه مشکلات و اختلاف نظرهای موجود، باید هر چه زودتر روابط ترکیه و اسرائیل ترمیم شود. چرا که در شرایط فعلی دیدار و گفت‌وگوی سران اسرائیل و ترکیه می‌تواند مانع از ادامه حملات شود.

پایگاه خبری «کرد پرس» نوشت: همچنین «احمد داود اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی حملات غزه را جنایت خوانده و اسراییل را محکوم کرد.

بعد از ظهر و غروب دیروز در منطقه فاتح استانبول گروه‌های کثیری از دانشجویان، فعالان سیاسی و اسلامگرایان علیه اسرائیل شعار سر دادند.

کلید واژه ها: اسرائیل ترکیه حملات


نظر شما :