کره جنوبی در انتظار رفع تحریم های ایران

۲۸ آبان ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۰۹۳۱۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد که کشورش همکاری ها و روابط خود با ایران را در حوزه هایی که مشمول تحریم نمی شود ، گسترش می دهد.

به گزارش عصر ایران " کیم سونگ هوان " وزیر خارجه کره جنوبی روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)در ابوظبی ضمن اعلام این مطلب افزود : امیدوارم مساله هسته ای ایران از طریق صلح آمیز حل و فصل شود تا شاهد بهبود روابط سئول – تهران بدون هیچ گونه محدودیتی باشیم.

این دیپلمات ارشد کره  جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد :" ما به تجارت خود با ایران ازطریق حساب های ایران در بانک های کره جنوبی ادامه خواهیم داد و به مبادلات فرهنگی خود با ایران تا زمانی که تحریم ها علیه این کشور برداشته شود و روابط عادی مان را از سربگیریم ادامه خواهیم داد."

کیم سونگ هوان با اشاره به اینکه کشورش همه تحریم های اعمالی از سوی شورای امنیت ملل متحد علیه ایران را بموقع به مورد اجرا گذاشته است ، افزود :"کشور ما شریکی فعال برای جامعه بین المللی است و همین طور شریکی فعال برای تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه رسیدن به راه حل مسالت آمیزبرای مساله هسته ای ایران است."

این وزیر کره ای در ادامه افزود : " قطع و کاهش واردات نفت ما از ایران نمونه ای از همکاری های ما (با آمریکا و اروپا) بود."

وزیر خارجه کره جنوبی در ادامه با اشاره به استثنا شدن این کشور از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران گفت که امیدوار است  دولت آمریکا در ماه آینده در ارزیابی شش ماهه خود از وضعیت کشورهای مستثنی شده از تحریم ایران ، بار دیگر سئول را از دایره تحریم های ایران مستثنی کند.

در ماه ژوئن سال جاری میلادی کره جنوبی به همراه ژاپن و 5 کشور دیگر از اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مستثنی شدند . واشنگتن با این توجیه که این کشورها واردات نفت و گاز خود از ایران را به نحو محسوسی کاهش داده اند ، این کشورها را از اعمال مجازات مستثنی کرد.

در ماه آینده میلادی و با اتمام مدت 6 ماهه ،دولت آمریکا وضعیت این 7 کشور مستثنی شده را بار دیگر بررسی خواهد کرد تا درباره باقی ماندن یا خروج آنها از لیست کشورهای مستثنی شده تصمیم گیری کند.

کلید واژه ها: تحریم مستثنی آمریکا کره جنوبی


نظر شما :