مشعل: نتانیاهو مرتکب جنایت جنگی شده است

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۱:۵۲ کد : ۱۹۰۹۳۷۴ سرخط اخبار

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد سلاح مقاومت نتانیاهو و ارتش را آشفته کرد و مقاومت برای رویارویی با تمامی احتمال‌ها آماده است.

به گزارش فارس، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانس خبری در قاهره در ابتدای سخنان خود از مبارزه نیروهای مقاومت و شاخه های نظامی آن و نیز مقاومت ملت در رویارویی با تجاوزات اسرائیل تمجید کرد.

مشعل افزود: از دستاوردهای مقاومت فلسطین احساس افتخار و سربلندی می کنیم و از شهادت کسانی که از کنار ما رفتند به ویژه شهید «احمد الجعبری» احساس غم و اندوه می کنیم.

وی همچنین از مبارزات شهید احمد الجعبری معاون فرمانده گردانهای القسام در رویارویی با دشمن تمجید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: مطمئن هستیم که روحیه ما در میدان بسیار عالی است و همگی در غزه روحی در یک بدن هستند.

خالد مشعل با تاکید بر اینکه «ما دشمن را غافلگیر کردیم نه آنها»، گفت: نتانیاهو قصد دارد که قدرتش را در بازدارندگی ترمیم کند و زیر ساخت های مقاومت را نابود کند که در انجام آن شکست خورد.

وی تاکید کرد که سلاح مقاومت نتانیاهو و ارتش را آشفته کرد ما با اراده خود توانستیم بازدارندگی ایجاد کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به قتل عام کودکان و حمله به منازل فلسطینان گفت: نتانیاهو مرتکب جنایت جنگی شد و قاتل کودکان است.

رئیس دفتر سیاسی حماس احتمال تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به غزه را بعید ندانست ولی اعلام کرد که تمامی گزینه ها مطرح است و مقاومت برای مقابله با هر احتمالی آماده است.

وی همچنین از تلاش های ترکیه و قطر برای برقراری آتش بس خبر داد و با تاکید بر خواسته ها و شروط مقاومت برای برقرای آتش بس گفت که هیچ شرط اسرائیلی را نمی پذیریم و بر تحقق خواسته های خود اصرار داریم.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ما مخالف آتش بس نیستیم ولی درخواست های مشخصی وجود دارد و ادامه محاصره غزه و تهدید آن اوج انحطاط اخلاقی است.

وی از درخواست نتانیاهو از آمریکا و دیگر میانجیگران اروپایی برای برقراری آتش بس در غزه خبر داد و گفت: نتانیاهو از آمریکا و اروپا و از مصر و دیگر کشورهای اروپایی درخواست آتش بس کرد نه مقاومت.

مشعل درباره پیامدهای هرگونه تجاوز زمینی به غزه هشدار داد و گفت : اسرائیل در صورت حمله مرتکب حماقت خواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که اگر دشمن بخواهد که آتش بس برقرار کند کسی که جنگ را آغاز کرد باید آن را پایان بدهد ولی آتش بس باید بر اساس شروط مقاومت و خواسته های آن باشد

خالد مشعل با تاکید بر اینکه «ما خواهان تشدید تنش نیستیم" در عین حال گفت که از حمله زمینی اسرائیلی واهمه و ترسی نداریم.

وی خطاب به صهیونیست ها گفت که غزه مکانی برای آزمایش‌های ارتش اسرائیل نیست.

وی از تمامی مجامع بین المللی خواست که جنایت اسرائیل علیه کودکان و زنان فلسطینی را جنایت جنگی اعلام کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به رفتارهای دوگانه آمریکا در برخورد با مسائل جهان تاکید کرد، من از اینکه آمریکا ادعا می کند که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند تعجب می کنم دفاع از خود در مقابل کودکان ؟

خالد مشعل درباره بازگشایی گذرگاه رفح نیز گفت: به تماس برای رسیدن به یک راهکاری جدید درباره گذرگاه رفح ادامه می دهیم.

وی درباره طرح انتقاد برخی از فلسطینی ها به سینا گفت این طرح به ما مطرح نشده است و هرگز چنین سناریوهایی را نمی پذیریم.

کلید واژه ها: مقاومت نتانیاهو کودکان آمریکا


نظر شما :