حادثه بنغازی مانع ورود رایس به وزارت خارجه

۰۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۰۹۶۳۷ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ˈسی.ان.انˈ آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، رایس در 14سپتامبر(24شهریور)، حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و کشته شدن چهار دیپلمات آمریکایی را واقعه ای خودانگیخته خواند و گفت، تصاویری که از این حادثه بر روی اینترنت قرار گرفت، مشابه آشوب هایی است که در نقاط مختلف جهان علیه منافع و موسسات غربی، از جمله آمریکا، صورت می گیرد.

به گزارش ˈسی.ان.انˈ، این درحالی بود که مقامات آمریکایی از جمله ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهوری، حادثه بنغازی را اقدامی تروریستی خواندند.

به گزارش این شبکه، ˈجان مک کینˈ و ˈلیندزی گراهامˈ سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در ابتدا با نامزدی رایس برای احراز پست وزارت خارجه آمریکا مخالفت کردند اما، چندی بعد، حتی مک کین که در14سپتامبر به صراحت گفته بود، تمام تلاشش را برای جلوگیری از انتخاب رایس به عنوان وزیر خارجه آینده آمریکا بکار خواهد بست، در ویژه برنامه ˈساندی فاکس نیوزˈ، به تمجید توانایی های رایس پرداخت.

ˈجی کارنیˈ سخنگوی کاخ سفید نیز چندی پیش در کنفرانس خبری، از تجارب، توانایی و عملکرد رایس در سازمان ملل و سیاست خارجی سخن به میان آورد و تصریح کرد، قطعا رایس گزینه ای بالقوه برای به عهده گرفتن مسوولیت وزارت خارجه آمریکاست.

رایس قرار است هفته جاری درمورد اظهارات جنجال برانگیز خود به اعضای سنا پاسخ دهد.

براساس این گزارش، هرچند رایس بطور رسمی نامزد پذیرش مسوولیت وزارت خارجه آمریکا نشده اما، گمانه زنی ها حاکی از در صدر بودن وی در فهرست نامزدهای این سمت است.

ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرد که در دوره بعدی ریاست جمهوری اوباما سمتی را به عهده نخواهد گرفت.

کلید واژه ها: آمریکا رایس


نظر شما :