نظر وزیر سابق نفت درباره ارزش دلار

۰۷ آذر ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۹۰۹۶۵۶ سرخط اخبار
مسعود میرکاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به ثبات نسبی بازار ارز گفت: امید داریم ارز به نرخ واقعی برسد ، نرخی که در بازار تعیین می شود و بتواند با ثبات بماند با با مدیریت شناور شده کنترل شود.
 
نماینده مردم تهران افزود:  باید قیمت ارز مدیریت شده باشد و تمام فاکتورهای اصلی در آن لحاظ شود؛ تورم داخلی و خارجی و کاهش ارزش دلار بین سایر ارز ها باید در محاسبه قیمت بازار داخلی لحاظ شود.
 
وی گفت: با ملاحظه تمامی موارد ، فکر نمی کنم قیمت واقعی دلار از  2 هزار تومان فراتر برود اما باید باز منتظر اعلام و محاسبه نرخ واقعی بر مبنای فاکتورهای موثر باشیم.
 
میرکاظمی گفت: عده ای به صورت طبیعی علاقه مند قاچاق هستند ، برخی دیگری می خواهد سفته بازی کنند و به هر دلیلی تقاضای کاذب به بازار وارد می کنند ؛ مدیریت اقتصادی در کنار تقاضای واقعی باید این موارد را نیز لحاظ و مدیریت کند.
 
وی در خاتمه گفت: مجلس قصد دارد اقدامی کند که تقاضای کاذب در بازار ارز از بین برود ، یعنی تقاضای واقعی برای واردات کالا به دست بیاید و از سوی دیگر اگر به مکانیسمی برسیم که عرضه از سوی صادر کنندگان و بانک مرکزی ، تقاضا را پوشش دهد به ثبات نرخ خواهیم رسید.

کلید واژه ها: ارز


نظر شما :