جزئیات نشستهای محرمانه آمریکا با حامیان مخالفان مسلح سوری

۱۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۰۹۹۴۵ سرخط اخبار

شبکه المنار گزارش داده است دولت آمریکا از چند هفته پیش، نشستهایی محرمانه با طرف های حامی تروریستها در سوریه از جمله ترکیه ، عربستان و قطر با هدف سازماندهی اقدامات تروریستی و جنایتکارانه در سوریه برگزار کرده است و به این طرفها دستورات آشکاری درباره اهدافی که همزمان با اجرای عملیات جنایتکارانه در شهرهای سوریه در چارچوب " کشتار کورکورانه " باید اجرا شود ، صادر کرده است.

دولت آمریکا از وضعیت آشفته و ناهماهنگی که بر گروه های جنایتکارانه در سوریه حاکم است و تشدید درگیری میان جناح های حامیان تروریستها در سوریه، شکایت دارد و ناخرسند است. منابع یاد شده اعلام کردند که اتاقهای عملیاتی برای اداره عملیات در مرزهای ترکیه تشکیل شده است که به طور بیست و چهارساعته، اقدامات و عملیات تروریستی و جنایتکارانه را زیر نظر دارند که این اتاقها از سوی اتاق های عملیات مشترک مورد حمایت برخی کشورها و با حمایت مالی قطر و عربستان فرماندهی می شوند.

این منابع همچنین گفتند که کشورهای حمایت کننده از گروه های جنایتکار در سوریه، از یگانهای ویژه وابسته به ارتش سوریه که مجهز به سلاح های پیشرفته از جمله موشکهای ضد تانک و خودروی زرهی هستند ، هراس دارند.این یگانها آموزشهای عالی دیده اند و از پنج سال پیش تحت آموزش بوده و پایگاه های ویژه دارند و به طور مستقل از دیگر یگانهای ارتش فعالیت می کنند و از نیروهای نخبه و مجهز به تجهیزات و لوازم خاص به ویژه برای نبرد زمینی به شمار می روند.

به گزارش مهر، العالم گزارش داد مقاومت مردم و مسئولان سوریه و موفقیت آنها درمقابله با توطئه های جنایتکارانه علیه این کشور، دولت آمریکا را به سمت برگزاری دیدارهای محرمانه با طرفهای حامی تروریستها در سوریه با هدف تشدید اقدامات جنایتکارانه ضد مردم این کشور سوق داده است.

کلید واژه ها: سوریه جنایتکارانه عملیات


نظر شما :