آمریکا کره شمالی را تهدید کرد

۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۱۰۰۸۰ سرخط اخبار
فارس نوشت:
 
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای مقابله با آزمایش موشکی کره شمالی اقدامات لازم را اتخاذ می کند.
 
به گزارش  شینهوا، آمریکا هشدار داد که اقدامات لازم را برای مقابله با پرتاب موشکی کره شمالی که قرار است طی روزهای آینده انجام شود، اتخاذ می کند و برای مقابله با آن آماده است.
 
«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن ادعای کره شمالی درباره اینکه موشک آنها به خاک آمریکا هم می رسد را جدی می گیرد.
 
وی گفت: ما تصمیم پیونگ یانگ برای آزمایش موشکی که گامی رو به جلو برای این کشور محسوب می شود را جدی می گیریم و از این کشور می خواهیم که در تصمیم خود تجدیدنظر کند و با متحدان ما در منطقه که نگران این موضوع هستند همکاری کند.
 
این درحالیست که «گلن دیویس» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با «شینسوکه سوگیاما» مدیر آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن دیدار کرد و در زمینه تهدیدات احتمالی پرتاب موشکی کره شمالی مذاکره کردند.
 
ژاپن و آمریکا به پیونگ یانگ هشدار دادند که در صورت پرتاب موشک این موضوع را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری می کنند.
 
براساس این گزارش، خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA) اخیرا گزارش داد که پیونگ یانگ برای پرتاب یک ماهواره با استفاده از یک موشک دوربرد بین روزهای 10 تا 22 دسامبر آماده می شود.
 
کره شمالی در ماه آوریل هم قصد داشت یک ماهواره نظارتی خود را با استفاده از یک موشک دوربرد به فضا پرتاب کند اما لحظاتی پس از شلیک با شکست مواجه شد.
 
آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این کشور را متهم به آزمایش موشک دوربرد کردند.

کلید واژه ها: آمریکا موشک کره شمالی پرتاب


نظر شما :