اروپایی ها در فکر تحریم کشاورزی اسرائیل

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۹۱۰۱۶۹ سرخط اخبار

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد:گروهی از سازمان های غیر دولتی اتحادیه اروپا خواهان بازنگری مقامات اتحادیه اروپا در واردات محصولات کشاورزی از اسرائیل شدند.
پیتر الیور خبرنگار این شبکه تلویزیونی از برلین گزارش داد:برخی از محصولات کشاورزی که اتحادیه اروپا از اسرائیل وارد می کند در منطقه اشغالی دره اردن واقع در کرانه باختری تولید می شوند که بر اساس قوانین بین المللی این اقدامی غیر قانونی است و نیاز به بازنگری دارد. کشاورزان اسرائیلی در این منطقه به طرزی غیر قانونی مشغول به فعالیت هستند.اتحادیه اروپا سالیانه سیصد میلیون دلار محصولات کشاورزی از اسرائیل وارد می کند که بیشتر آنها در کرانه باختری تولید می شوند.گروهی متشکل از بیست و دو سازمان غیر دولتی اتحادیه اروپا خواهان بازنگری مقامات این اتحادیه در واردات خود از اسرائیل هستند.این سازمانها با انتشار گزارشی اعلام کردند که این اقدام اتحادیه اروپا در وارد کردن محصولات کشاورزی غیر قانونی از اسرائیل گامی در جهت تسریع هرچه بیشتر گسترش شهرک سازی در کرانه باختری است.
در ادامه این گزارش اظهارات سفیر کوهن از مسوولان یک سازمان غیر دولتی در آلمان پخش می شود که وی گفت:این محصولات در مناطق اشغالی تولید می شوند.این اقدام بر خلاف قوانین بین المللی است.اتحادیه اروپا باید واردات این محصولات را تحریم کند.اگر این اقدام میسر نیست مصرف کنندگان این اتحادیه باید خرید این محصولات را تحریم کنند.هدف ما تحریم یهودی ها نیست.هدف ما تحریم اسرائیل نیست.هدف ما تشخیص محصولات کشاورزی غیر قانونی است که در سرزمین های اشغالی تولید می شود.
در ادامه اظهارات یوسی گریوس کشاورز صهیونیست پخش شد که وی گفت:دولت اسرائیل مجوز کشاورزی را در این منطقه صادر کرده است.اگر فردا دولت به من بگوید از اینجا برو من هم می روم.بارها به من گفته شده که تو اشغالگر هستی اما از من چه کاری ساخته است.
در دانمارک و انگلیس محصولات کشاورزی که از کرانه باختری وارد می شوند باید از محصولات کشاورزی که از اسرائیل وارد می شوند با علامتگذاری مجزا باشند.سازمان های غیر دولتی در اروپا می خواهند که این رویه به تمامی کشورهای اروپایی گسترش پیدا کند.در اروپا افراد زیادی زندگی می کنند که با خاورمیانه پیوند های زیادی دارند.آنها در هنگام خرید کالا بسیار علاقمند هستند که بدانند که این کالا در کجا تولید شده است.
در ادامه رعنا ابوعلا که از فلسطینی های ساکن آلمان است در این باره می گوید:اسرائیلی ها همه کالاهایی را که از کرانه باختری به اردن صادر می شود را ساعتها در زیر آفتاب در مراکز ایست و بازرسی خود نگه می دارند حال ما هم باید در خرید های خود دقت بیشتری به خرج دهیم.

کلید واژه ها: محصولات اروپا کشاورزی اسرائیل محصولات کشاورزی اتحادیه از اسرائیل باختری کرانه باختری اتحادیه اروپا کرانه غیر قانونی غیر دولتی تولید می وارد می تحریم


نظر شما :