اروپا برای لشگرکشی مهیا شد

۲۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۱۰۲۳۵ سرخط اخبار

 وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه از قصد کشورهای اروپایی برای اعزام نظامیان اروپایی برای ارایه آموزش لازم به نیروهای نظامی کشور آفریقایی مالی خبر داد.به گزارش ایرنا، ˈژان ایو لودریانˈ در گفت و گو با خبرنگار شبکه ˈبی اف ام تی ویˈ فرانسه افزود: قراراست این نیروها در جریان ماه فوریه سال آینده عازم مالی شوند و با استقرار در ˈباماکوˈ به آموزش نیروهای نظامی مالی بپردازند تا این نیروها بتوانند با کسب آمادگی لازم مناطق اشغال شده کشور توسط تروریست ها را آزاد کنند.

وی تعداد نیروهای اعزامی اروپایی به کشور آفریقایی مالی را بیش از 400 نفر عنوان کرد و گفت: قراراست برای حل مشکل کشور مالی یک مداخله نظامی آفریقایی صورت گیرد و نیروهای نظامی اروپایی نیز به نظامیان مالی آموزش دهند.

وزیر دفاع فرانسه بدون آنکه شمار نیروهای نظامی فرانسوی در این طرح را ارائه دهد فقط به این جمله بسنده کرد که ˈتعدادی از نظامیان اعزامی به مالی فرانسوی هستندˈ.

لودریان با توجیه حضور نظامی کشورهای اروپایی در کشور مالی گفت: وجود تروریست ها در شمال مالی خطری برای این کشور و همچنین اروپا است و به همین دلیل کشورهای اروپایی در موضوع این کشورهمدلی و همبستگی بیشتری از خود نشان می دهند.

وی امنیت کشور مالی را امنیت اروپا قلمداد کرد و گفت: خطر تروریستی در کشور مالی وجود دارد و هر روز بر شمار تروریست ها در منطقه افزوده می شود.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل با اعزام نیروهای آموزشی اروپایی به مالی موافقت کردند.

کلید واژه ها: مالی اروپایی کشور مالی نیروهای نظامی


نظر شما :