درآمد عربستان از گردشگری مذهبی چقدر است؟

۱۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۱۱۰۱۷ سرخط اخبار
رییس کمیته ی گردشگری مکه ی مکرمه با اشاره به این که بخش راهنمای گردشگری مذهبی 500میلیون ریال سعودی درآمد دارد، اعلام کرد: مکه در آینده میزبان 10میلیون عمره گزار و حاجی خواهد بود.
 
به گزارش ایگاه اطلاع رسانی حج، الوذینانی گفت: با توجه به این که پروژه های بزرگی در حال اجراست و فعالیت بخش خصوصی در زمینه ی اسکان در هتل ها هم روند روبه رشدی دارد، مکه ی مکرمه شایستگی آن را دارد تا با شهرهای جهان در زمینه ی سازمان دهی، فعال سازی و راهنمایی گردشگری رقابت کند.
 
وی ادامه داد: حجم درآمدهای قابل پیش بینی از سازمان دهی، فعال سازی و راهنمایی گردشگری بیش از 500میلیون ریال سعودی است که 300میلیون ریال آن به راهنمایی گردشگری و 100میلیون ریال دیگر به فعال سازی و سازمان دهی گردشگری مربوط است.
 
او همچنین اظهار کرد: قراردادهای مشارکت با چند طرف برای اجرای برنامه های آموزشی گردشگری بسته شده است، چون مکه ی مکرمه در سال های آینده، میزبان 10میلیون عمره گزار و حاجی از داخل و خارج خواهد بود. در مکه ی مکرمه، 32 شرکت متخصص در زمینه ی سازمان دهی گردشگری فعالیت می کنند، در حالی که به 100 شرکت نیاز داریم.
 
رییس کمیته ی گردشگری مکه ی مکرمه افزود: مکه ی مکرمه در فهرست شهرهای عربستان قرار دارد که بیشتر از همه به فعالان گردشگری و سازمان دهندگان تورهای گردشگری و راهنمایان نیاز دارد.

 

کلید واژه ها: گردشگری مکه ی مکرمه مکه ی مکه ی مکرمه مکرمه سازمان دهی


نظر شما :