نقش سفیر ترکیه در قاچاق سلاح به یمن

۱۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۱۹۱۱۰۷۳ سرخط اخبار
رسانه های یمنی با ربوده شدن سه تبعه اروپایی در یمن، از نقش سفیر ترکیه در قاچاق سلاح برای گروه های تروریستی این کشور خبر دادند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه به روزنامه الجمهوریه یمن اعلام کردند که حادثه ربایش سه گردشگر اروپایی در یمن نشان داد که «فضلی کورمان» سفیر ترکیه در صنعا در برگزاری معامله محموله های سلاح های کمری با صدا خفه کن که در بخش های مختلفی از کشور ضبط شده، دست دارد.
 
این منبع مطلع از اعزام چند دیپلمات وزارت خارجه فنلاند و اتریش برای بررسی موضوع افراد ربوده شده در یمن از اتباع این کشورها خبر داد و گفت که این حادثه ربایش با محموله سلاح های کمری صدا خفه کن که به تازگی در استان الحدیده کشف و ضبط شده، مرتبط است.
 
این منبع تاکید کرد که این اتفاق پرده از طرف های متعدد حاضر در محموله های سلاح های ترکی که به یمن قاچاق می شود، برداشته است.
 
بنا بر این گزارش، معامله های وارد کردن سلاح های ترکیه به یمن از سوی تعدادی از سران قبایل که مورد حمایت فرماندهان نظامی قرار دارند و در عین حال از دستورات ارتش سرپیچی می کنند، با سفیر ترکیه انجام می شود.
 
بر اساس این معامله ها این گروه ها سلاح های پیشرفته را از سفیر ترکیه خریداری می کنند، اما مسئولیت سفیر ترکیه در زمان ورود سلاح ها با بنادر پایان می یابد و بعد از آن سرانی از دولت انتقال این سلاح ها به مالکان آنها را بر عهده دارد.
 
این منبع افزود که یکی از این محموله ها در حیس ضبط شده است و سران قبایل نیز به همین علت سه فرد خارجی را گروگان گرفته اند تا دولت را مجبور به تحویل دادن سلاح های ضبط شده بکند.

 

کلید واژه ها: سلاح یمن ترکیه سفیر ترکیه ضبط محموله


نظر شما :