ادعای نتانیاهو: ایران و نه اسرائیل، برای جهان خطرناک است

۱۹ دی ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۹۱۱۳۱۵ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو مدعی شد منبع اصلی خطر برای جهان، برنامه هسته ای ایران و سلاح شیمیایی سوریه است.

به گزارش شفاف به نقل از یونایتدرپرس، بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری اسرائیل، نتانیاهو عصر روز دوشنبه اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده است که جهان، بیدار شود. شهرک سازی در شهر قدس، خطری برای جهان نیست بلکه خطر اصلی، سلاح هسته ای در ایران و سلاح شیمیایی در سوریه هستند.

نتانیاهو قبل از این بارها به مسئله حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران مطرح کرده بود.

وی افزود: سلاح شیمیایی سوریه نه تنها تهدیدی برای غیرنظامیان در سوریه و اسرائیل است بلکه این سلاح، برای کل منطقه، روسیه و آمرکیا نیز خطرساز است.

نتانیاهو اضافه کرد اسرائیل به شدت وضعیت کنونی سوریه را پیگیری می کند و با دولت های متعددی از جمله آمریکا و روسیه برای جلوگیری از قرار گرفتن سلاح شیمیایی به دست تروریست ها، در ارتباط هستیم.

وی قبل از این گفته بود نیروهای ارتش سوریه مناطق مرزی با اسرائیل را ترک کرده اند و گروه های تندرو اسلامگرا جایگزین آنها شده اند به همین دلیل اسرائیل قصد دارد دیواری را در منطقه مرزی اش با سوریه ایجاد کند تا از هر حمله تروریستی از خاک سوریه جلوگیری شود.

نتانیاهو چند روز پیش از این هم گفته بود ایران در راس فهرست تهدیدات علیه اسرائیل قرار دارد.

با این حال، شائول موفاز معاون سابق نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب مخالف کادیما گفته بود مشکل با فلسطین و غیاب دست یابی به راه حل و توافقی با فلسطینی ها، خطرناک تر از برنامه هسته ای ایران است.

موفاز گفته بود: حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران، منطقه را وارد جنگ منطقه ای خواهد کرد.

این مقام ایرانی تبار اسرائیل توضیح داده بود: درباره واکنش به مسئله هسته ای ایران با نتانیاهو گفت وگو کرده ام و مشخص شد قدرت نظامی که ایران در اختیار دارد و قدرت پاسخگویی نظامی تل آویو،  اسرائیل را وارد جنگ موشکی خواهد کرد که در نتیجه، جنگ طولانی خواهد شد و آسیب ها و تخریب های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

کلید واژه ها: اسرائیل سوریه سلاح شیمیایی


نظر شما :