واکنش سوریه به اظهارات الابراهیمی

۲۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۱۱۴۱۵ سرخط اخبار

 

اظهارات سئوال برانگیز نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره سرنوشت بشار اسد، واکنش وزارت خارجه سوریه را به دنبال داشته است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه با اشاره به اظهارات اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره ضرورت حذف بشار اسد از روند آینده سوریه، آن را جانبداری از توطئه گران علیه سوریه دانست.
 
این منبع بیان کرد: همگان به خوبی می دانند که کسی نمی تواند به نمایندگی از ملت سوریه اظهار نظر کند، زیرا تنها مردم سوریه صاحب اختیار درباره کشور خود و نظام سیاسی انتخاب رهبران هستند.
 
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مردم سوریه هرگز هیچ دستور دیکته شده یا دخالت خارجی را قبول نمی کند. ما از نماینده سازمان ملل انتظار داشته ایم که برنامه و راهکار سیاسی عرضه شده به وی را به خوبی مطالعه و تجزیه و تحلیل کند، زیرا این راهکار بر اساس گفتگو فراگیر میان همه گروههای سیاسی سوری استوار است.
 
منبع سوری افزود: اگر الابراهیمی به این نتیجه رسیده است که اوضاع سوریه از بد به بدتر رسیده است این به سبب شکست جامعه جهانی برای وادار کردن برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی برای قطع کمک به گروههای مسلح است.
 
این منبع سوری بیان کرد: سوریه به موفقیت تلاشهای الابراهیمی امیدوار است و به همکاری با وی ادامه می دهد.
 
اظهارات سفیر پیشین روسیه در عربستان
 
آندریه باکلانوف سفیر اسبق روسیه در عربستان ضمن انتقاد از اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه بیان کرد: به اعتقاد من الابراهیمی ماموریت خود را به شکل خوبی آغاز نکرد، اما امیدوارم که در آینده با درایت بیشتری عمل کند و از اظهارات شتابزده پرهیز کند.
 
وی اظهارات الابراهیمی درباره حذف نقش بشار اسد از آینده سیاسی سوریه را دیدگاه خصوصی وی توصیف کرد و افزود: این دیدگاه برخی اعضای مهم شورای امنیت مانند روسیه، چین و دیگر کشورها نیست.
 
باکلانوف با اشاره به اظهارات اخیر بشار اسد وطرح وی گفت : این اقدامات کافی نیست، اما مرحله ای روبه جلوست و بدون شک گامی مهمی است.

کلید واژه ها: سوریه الابراهیمی سیاسی بشار اسد نماینده سازمان نماینده سازمان ملل


نظر شما :