توصیه اسد در صورت ترور شدنش

۲۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۹۱۱۵۵۸ سرخط اخبار

 

ایسنا نوشت:

منابع "آگاه" در دولت سوریه اعلام کردند، بشار اسد به فرماندهان ارتش دستور داده تا در صورت ترور وی در سوریه، اسرائیل و اهداف آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند.

روزنامه الشروق آنلاین الجزایر به نقل از منابع "آگاه نزدیک به دولت سوریه" نوشت: فرماندهان عالی رتبه ارتش سوریه پس از سخنان اخیر بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور سلسله نشست های امنیتی را با وی برگزار کرده اند که در این مذاکرات فرماندهان ارتش سوریه به وی اطمینان دادند که نیروهای بین المللی اقدام به حمله گسترده به خاک سوریه نخواهند کرد.

بنا به نوشته این روزنامه، مذاکرات اسد با فرماندهان ارتش سوریه 24 ساعت پس از سخنرانی وی برگزار شده و فرماندهان سوری به اسد گفتند که کشورهای متخاصم به جای حمله نظامی به سوریه سعی خواهند کرد شخص وی را ترور کنند.

بر اساس این گزارش، فرماندهان نظامی سوریه احتمال می دهند دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی برخی کشورهای غربی و همسایگان سوری موشک های پیشرفته ساخت آمریکا را به داخل خاک سوریه منتقل کنند که کار با آنها بسیار آسان است و با استفاده از این موشک ها مکان های احتمالی اقامت اسد را مورد هدف قرار می دهند و سعی می کنند به این شکل وی را ترور کنند.

بنا به گفته"مقامات عالی رتبه دولت سوریه" بشار اسد در این نشست به فرماندهان نظامی خود اختیار و دستور داده است در صورتی که طرح غربی ها مبنی بر ترور وی موفق شود آنها اسرائیل و مواضع آمریکا در منطقه به ویژه در دریای سرخ و دریای مدیترانه را هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، اسد همچنین به فرماندهان خود دستور داده تا عبور و مرور هواپیما بر فراز مدیترانه را نیز ناامن کنند.

کلید واژه ها: سوریه فرماندهان ترور


نظر شما :