لطفا انتخابات سراسری برگزار کنید

۲۸ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۱۱۶۶۴ سرخط اخبار

احزاب سیاسی و مذهبی مخالف دولت پاکستان خواستار تعیین زمان دقیق برگزاری انتخابات عمومی در این کشور از سوی دولت فدرال اسلام آباد شدند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز پنجشنبه رسانه های محلی پاکستان، نشست احزاب مخالف دولت پاکستان به دعوت ˈنواز شریفˈ نخست وزیر پیشین و رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز (اصلی ترین حزب مخالف دولت) برای بررسی اوضاع صورت گرفته پس از صدور حکم بازداشت راجا پرویز اشرف , نخست وزیر پاکستان از سوی دیوان عالی این کشور و کشمکش های سیاسی در اسلام آباد در پی تحصن سه روزه هزاران نفر از فعالان و هواداران جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن در شهر لاهور به سرپرستی محمد طاهر القادری , امروز در محل اقامت نواز شریف با حضور سید منور حسن رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان برگزار شد.

پیش از این زمان برگزاری انتخابات سراسری پاکستان در فروردین سال 92 تعیین شده اما هنوز تاریخ دقیق و قطعی آن از سوی دولت اعلام نگردیده است .

نواز شریف و دیگر روسای احزاب مخالف دولت در نشست مطبوعاتی مشترک اعلام کردند: اعلام زمان مقرر انتخابات پارلمانی پاکستان می تواند به اوضاع نابسامان سیاسی در این کشور پایان دهد.

روسای احزاب عمده پاکستان با بیان مخالفت شدید خود نسبت به هرگونه اقدام علیه قانون اساسی و حرکت در مسیر غیر از نظام دموکراسی، اظهارات اخیر طاهر القادری رییس جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن مبنی بر منحل کردن کمیسیون انتخابات پاکستان را محکوم و بر ادامه فعالیت این کمیسیون و نقش موثر رییس آن (فخر الدین جی ابراهیم) تاکید کردند.

آنان افزودند: تمام نهادی های ذیربط سیاسی در پاکستان از جمله مجالس ملی و ایالتی، رسانه و مردم نسبت به عملکرد بدون نقص و موثر کمیسیون انتخابات اطمینان دارند.

نواز شریف رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز (PML-N) نیز گفت: دولت فدرال اسلام آباد باید دولت انتقالی (موقت) جهت زمینه سازی برای برگزاری انتخابات عمومی را انتخاب و در این خصوص باید نظر و اعتماد تمام احزاب سیاسی را جلب کند.

وی با توصیه به آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد: تمام اقدامات برای شروع کار دولت انتقالی و تعیین زمان مناسب جهت برگزاری انتخابات سراسری باید قبل از اینکه وضعیت از کنترل خارج شود، صورت پذیرد.

احزاب سیاسی و مذهبی مخالف دولت پاکستان در این مراسم ضمن انتقاد از راهبرد دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، حملات اخیر تروریستی در پاکستان را محکوم و با قربانیان بمب گذاری های مرگبار شهر کویته و جامعه شیعیان ایالت بلوچستان ابراز همدردی کردند.

در ادامه این مراسم , اعضای ارشد احزاب سیاسی پاکستان با محکوم کردن تحصن جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن در اسلام آباد گفتند: این حرکت بر خلاف قانون اساسی و تلاشی برای آسیب رساندن به نظام دموکراتیک پاکستان است.

مولانا ˈفضل الرحمانˈ رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل (JUI-F) و ˈمحمود خان اچکزاییˈ رییس جنبش ملی گرای پشتون نیز گفتند: احزاب سیاسی مخالف دولت از قانون اساسی به هر قیمتی حمایت کرده و هرگونه اقدام برای آسیب رساندن به نظام دموکراسی در کشور را خنثی خواهند کرد.

کلید واژه ها: پاکستان سیاسی اسلام مخالف دولت اسلام آباد رییس حزب


نظر شما :