فشارهای آمریکا بر کویت برای قطع همکاری کشتیرانی با ایران

۱۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۱۲۱۸۴ سرخط اخبار

روزنامه کویتی الرای در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات آمریکا به پهلوگیری کشتی های ایرانی تحت تحریم در بنادر کویت اعتراض کرده اند.

به گزارش عصر ایران،  به تازگی مقاماتی از سفارت آمریکا در کویت با وزارت خارجه این کشور نشستی را برگزار کردند. در این نشست درباره مسئله عبور کشتی های ایرانی تحت تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله کشتی های شرکت ایرانی "والفجر 8" در آب های منطقه ای کویت گفتگو کردند.

شرکت والفجر 8 که هم اکنون به والفجر تغییر نام داده است در زمینه حمل و نقل دریایی مسافر و کالا از بنادر جنوبی ایران به کشورهای ساحلی خلیج فارس و دریای عمان فعالیت می کند.
 


 

مقامات آمریکایی همچنین به اقدام شرکت کشتیرانی والفجر 8 در تاسیس شرکت مشترک دریانوردی در کویت با داشتن 49 درصد از سهام آن اعتراض کرده اند.

به گفته آنها، با تاسیس این شرکت، ایران می تواند به راحتی با استفاده از کشتی های حامل پرچم کویت به حمل و نقل کالاهای مورد نظر خود بپردازد.

همچنین شخصی که از سوی طرف ایرانی، قرارداد تاسیس شرکت مشترک با کویت را امضا کرده محمد مقدمی فرد نام دارد که در فهرست 225 فرد تحت تحریم به دلیل ارتباط با برنامه هسته ای ایران قرار دارد.

واشنگتن معتقد است ایران برای انتقال کالاها و دور زدن تحریم ها، از بنادر کویت استفاده می کند.

در مقابل، وزارت خارجه کویت معتقد است نام شرکت والفجر 8 در فهرست شرکت های تحت تحریم سازمان ملل متحد نیست  گرچه والفجر8 وابسته به شرکت تحت تحریم یعنی شرکت " آی آر آی اس ال" (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) است به همین دلیل کویت نمی تواند مانع از فعالیت های والفجر 8 شود.

روزنامه الرای کویت همچنین گزارش داده است که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم ها، نام تمامی دفاتر و شرکت های نمایندگی خود را در سراسر جهان تغییر داده است.

کلید واژه ها: کویت تحریم


نظر شما :