سوریه در خطر است

۱۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۱ کد : ۱۹۱۲۲۴۹ سرخط اخبار

 اخضر الابراهیمی با تاکید بر اینکه شورای امنیت تنها مرجع برای حل و فصل بحران سوریه است عنوان داشت که باید هیات انتقالی متشکل از نمایندگان دو طرف درگیر در سوریه تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه عنوان داشت: هیچ راهی برای حل و فصل بحران سوریه جز از طریق شورای امنیت باقی نمانده است.

وی در ادامه افزود: باید ابهام های وجود در بیانیه ژنو در خصوص نقش بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه از بین برود.

الابراهیمی همچنین تاکید کرد: تشکیل هیات انتقالی دارای اختیارات کامل اقدام مشکلی نیست و این هیات باید با مشارکت نمایندگان دو طرف و شخصیت های مورد قبول دولت و مخالفان تشکیل شود.

وی در ادامه افزود: این مردم سوریه هستند که باید دولت خود را تشکیل دهند. نخستین گام برای حل و فصل بحران سوریه توقف آتش بس است که در حال حاضر شاهد آن هستیم. اما باید این اقدام در چارچوب روند مشخصی صورت پذیرد.

الابراهیمی همچنین تاکید کرد: ما در حال حاضر با شورای امنیت رایزنی می کنیم و اعلام کرده ایم که برادرانمان در سوریه نمی توانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند اگر می توانستند بهتر بود.

وی در ادامه افزود: بحران سوریه در این حجم نمی تواند تنها در مرز مشخصی باقی بماند و به دیگر کشورهای از جمله لبنان سرایت می کند. سوریه در خطر است و در شرایطی سختی به سر می برد.

کلید واژه ها: سوریه بحران


نظر شما :