انتشار عکس اوباما در حال تیراندازی+ عکس

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۱۲۳۵۸ سرخط اخبار

در شرایطی که رئیس جمهوری آمریکا خواستار کنترل استفاده از سلاح شده، به تازگی تصاویری از او منتشر شده که او را در حال تمرین تیراندازی نشان می دهد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «فاکس نیوز»، کاخ سفید عکسی از «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرده است که او را در حال تمرین تیراندازی کردن در کمپ دیوید نمایش می دهد.

این عکس در شرایطی منتشر شده است که اوباما در نظر دارد فردا، دوشنبه، در شهر «مینیاپولیس» درباره طرح پیشنهادی خود برای اعمال محدودیت و کنترل مالکیت و استفاده از اسلحه در آمریکا صحبت کند.

اوباما در این عکس با شلوار جین و تی شرت و با عینک و محافظ گوش دیده می شود و در حالی که یک تفنگ در دست دارد،  از لوله تفنگ دود بلند شده است.

این عکس در سایت «کلیک فلیکر» منتشر شده و به نظر می رسد پاسخی به انتقادات افرادی بوده است که پیش از این می گفتند اوباما تاکنون شخصاً تیراندازی نکرده است.

بر اساس این گزارش، این عکس پس از آن منتشر شد که هفته نامه «نیوریپابلیک آن ساندی»، مصاحبه ای را با اوباما منتشر کرده بود که در آن از او پرسیده شده بود که آیا تابحال تیراندازی کرده است یا خیر.

وی در این مصاحبه گفت: به تازگی باراک اوباما به یک نشریه آمریکایی گفت: «در کمپ دیوید، بیشتر وقت ها در حال تمرین تیراندازی هستیم.»

در هفته جاری برخی منتقدان اعلام کرده بودند که چرا قبل از این درباره تمرین های تیراندازی اوباما صحبتی نشده است، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید گفت: به این دلیل که وقتی او به کمپ دیوید می رود، می خواهد وقتش را با خانواده و دوستانش سپری و استراحت کند. نمی رود که عکس بگیرد.»

خشونت های مرتبط با تیراندازی در آمریکا روزانه به کشته شدن ده ها فرد بی گناه منتهی می شود و در یکی از این کشتار مرتبط با سلاح، یک جوان 20 ساله آمریکایی به دبستان «سندی هوک» در شهر «نیوتاون» ایالت «کانتیکت» حمله کرد و 20 کودک 6 تا 7 سال و 6 فرد بزرگسال را کشت.

این حادثه، واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت و «باراک اوباما» طرحی را مطرح کرد که طبق آن محدودیت هایی را برای استفاده از سلاح قائل شوند.

لابی سلاح در آمریکا به شدت با این قوانین مخالف است و تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا از تصویب این طرح در کنگره جلوگیری کند و به اندازه ای لابی اسلحه در آمریکا قوی است که امکان می رود که این طرح در کنگره با مخالفت نمایندگان روبرو شود.

طرفداران آزادی سلاح در آمریکا بر این باورند که داشتن و حمل سلاح یکی از حقوق مهم و اساسی آنها است و هیچ کس حق ندارد این حق را از آنها بگیرد.

کلید واژه ها: اوباما


نظر شما :