کاهش 50 درصدی صادرات دارویی به ایران

۲۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۱۲۵۸۹ سرخط اخبار

ه گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آمار رسمی وزارت بازرگانی آمریکا این گفته ها را ثابت می کند که تحریم های مالی آمریکا، دسترسی به داروها را در ایران سخت کرده و آسیب های ضدانسانی بدنبال داشته است.
 
براساس این آمار، صادرات دارو از 31.1 میلیون دلار در سال 2011 به 14.8 میلیون دلار در سال 2012 کاهش یافته است، در حالیکه صادرات ویتامین و قرص های لاغری از 10.8 میلیون دلار در سال 2011 به 4.9 درصد کاهش داشته است.
 
صادرات مواد و ابزار مخصوص جراحی نیز از 3.7 میلیون دلار به 2.4 میلیون دلار کاهش یافته است.
 
تحریم های یکجانبه و "غیر قانونی" اخیر آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران دسترسی به امکانات درمانی را برای برخی بیماری های خاص در ایران با مشکل مواجه کرده است.
 
بسیاری از بیماران دیابتی، هموفیلی، تالاسمی، سرطانی، کلیوی و... در اثر این تحریم ها با مشکل کمبود دارو مواجه شده اند و در معرض خطر هستند.
 
در عین حال گزارش رویترز از افزایش صادرات کلی کالاها توسط شرکت های آمریکایی خبر دارد. بنابر امار وزارت دارایی آمریکا، در سال 2012 صادرات کلی آمریکا به ایران برغم تحریمها، از 229.3 میلیون دلار به 250.2 میلیون دلار افزایش یافته است. بیشترین رقم افزایش صادرات در زمینه گندم و دیگر غلات بوده است.

کلید واژه ها: میلیون دلار دلار آمریکا صادرات


نظر شما :