صالحی: آمریکا نیت صادقانه‌اش را ثابت کند

۲۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۱۲۶۳۰ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا گفت: مقام معظم رهبری شرایط گفت وگو را تبیین کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی اکبر صالحی که برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافته بود با بیان این که پیام حضور مردم گویاست، اظهار کرد: مردم استقلال خود را آسان به دست نیاورده اند و هر 22 بهمن نمایشی از عزت و قدرت است تا بدخواهان بدانند که با قوت استقلال خود را حفظ خواهند کرد.

او درباره بحث مذاکره با آمریکا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: طرف مقابل اگر صادقانه و خیرخواهانه بودن نیت خود را اثبات کند و همان طور که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشتند، از یک طرف لوله تفنگ را نشانه نگیرند و از طرف دیگر مدعی مذاکره نباشند و این تناقض ها برطرف شود.

وی با تاکید بر این که «اصل در جمهوری اسلامی بر گفت وگو است» تصریح کرد: جمهوری اسلامی مبتنی بر عقلانیت، تمدن سازی و فکر و اندیشه است، ما اعتقاد نداریم که مناقشات بین المللی از طریق زور حل شود. مذاکره به شرطی است که تناقض ها وجود نداشته باشد. مقام معظم رهبری نیز با سخنان خود زمینه گفت وگو را تبیین کرده اند.

کلید واژه ها: معظم رهبری مقام معظم معظم رهبری مقام معظم رهبری مذاکره


نظر شما :