دیک چنی با انتقاد از اوباما

رئیس جمهور افراد درجه دو را استخدام می کند

۲۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۱۲۶۳۳ سرخط اخبار

معاون جرج بوش -رئیس جمهوری سابق آمریکا- از عملکرد اوباما به خاطر معرفی افراد درجه دوم در پست های کلیدی کابینه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، "دیک چنی" شب گذشته در یک سخنرانی در جمع 300 نفری اعضای حزب جمهوریخواه ایالت وایومینگ اعلام کرد باراک اوباما امنیت ملی آمریکا را با انتصاب افراد درجه دوم در پست های کلیدی کابینه به خطر انداخته است.

وی تاکید کرد: اوباما باید از افراد شایسته برای پست وزارت خارجه، سیا و وزارت دفاع استفاده می کرد.

آسوشیتد پرس در ادامه به تایید نامزدی جان کری -نامزد ریاست جمهوری سال 2004 حزب دموکرات- به عنوان وزیر خارجه، جان برنان نامزد پست سیا و چاک هگل نامزد پست وزارت دفاع از سوی مجلس سنا پرداخت.

مایک انزی و جان بارسو سناتورهای ایالت وایومینگ موافقت خود را با انتصاب کری به عنوان وزیر خارجه در رای گیری مجلس سنای آمریکا اعلام کردند.

چنی اعلام کرد که هگل سناتور سابق ایالت نبراسکا به دلیل آنکه اوباما در پی حضور یکی از اعضای جموریخواه در پست وزارت دفاع با هدف جب نظر جمهوریخواهان است، انتخاب شد.

معاون جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا در ادامه به وخامت اوضاع امنیتی کشورهای مصر، سوریه، مالی به خاطر توجه اوباما به اقدامات هسته ای ایران پرداخت و ادعا کرد هم اکنون اوضاع خاورمیانه و آفریقا بیش از هر زمان دیگری خطرناک شده است.

کلید واژه ها: اوباما


نظر شما :