جانشین پاپ از آمریکای لاتین می آید؟

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۱۲۷۱۵ سرخط اخبار
ک خبرگزاری غربی با اشاره به تصمیم پاپ بندیکت شانزدهم برای کناره گیری از سمت خود گزارش داد که به احتمال زیاد جایگزین وی، یکی از کاردینال های آمریکای لاتین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکای لاتین دارای بیشترین جمعیت کاتولیک های جهان است از همین رو برخی کارشناسان احتمال می دهند پاپ آینده از کشورهای آمریکای لاتین انتخاب شود.

در این میان انجمنی به نام "کالج کاردینال ها" وجود دارد که این انجمن با انتخاب پاپی از کشورهای آمریکای لاتین مخالف است.

کالج کاردینال ها 118 عضو دارد که 62 نفر از آنها از کشورهای اروپایی بوده و فقط 19 نفر از آنها را کاردینال های آمریکای لاتین تشکیل می دهند.

انتخاب جانشین پاپ از میان کاردینال های این انجمن و توسط آنها انجام می شود و با توجه به آنکه اروپایی ها بیشترین تعداد کاردینال ها را در کالج کاردینال ها دارند احتمال انتخاب جانشین از آمریکای لاتین در هاله ای از ابهام قرار دارد.

936494_orig.jpg

ژائو براز د آویز

اما در میان کاردینال های آمریکای لاتین که از آنها می توان به عنوان جانشین پاپ نام برد می توان به "ژائو براز د آویز" از کشور برزیل اشاره کرد. د آویز هم اکنون 65 سال داشته و سوابق خوبی در واتیکان دارد.

نفر بعدی در میان کاردینال های آمریکا لاتین، "اودیلو پدرو شرر" است که وی نیز اهل کشور برزیل است.

936495_orig.jpg

اودیلو پدرو شرر

اودیلو پدرو شرر هم اکنون 63 سال داشته و اسقف اعظم سائوپالو محسوب می شود.

اما از آمریکای لاتین فرد دیگری نیز هست که ویژگی های تصدی سمت پاپ را دارد، وی "لئوناردو سندری" نام دارد. سندری اهل کشور آرژانتین است و هم اکنون ریاست کلیساهای شرقی را در واتیکان برعهده دارد.

936492_orig.jpg

لئوناردو سندری

علاوه بر آن سندری در زمان حیات پاپ ژان پل دوم، زمانی که وی به علت ابتلا به بیماری پارکینسون قادر به صحبت کردن نبود، به عنوان سخنگوی رهبر کاتولیک های جهان شناخته می شد.

در این میان "ماریو برگوگلیو" اسقف اعظم بوینس آیرس نیز در میان نام هایی از کاردینال های آمریکای لاتین دیده می شود که شانس جانشینی پاپ را دارند.

به نوشته آسوشیتدپرس، در میان این نامها، ژائو براز د آویز شانس بیشتری برای تصدی عنوان پاپ دارد و اگر قرار باشد که رهبر آتی کاتولیک های جهان از آمریکای لاتین انتخاب شود وی بخت اول تصدی این پست محسوب می شود.

 

کلید واژه ها: آمریکای لاتین کاردینال پاپ کاردینال های د های آمریکای در میان های آمریکای لاتین کاردینال های آمریکای کاردینال های آمریکای لاتین


نظر شما :