پاپ فرانسیس در نخستین سخنرانی چه گفت؟

۲۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۱۳۹۹۴ سرخط اخبار

 پاپ فرانسیس، رهبر جدید کاتولیک های جهان نخستین سخنرانی خود را از بالکن واتیکان ایراد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پاپ فرانسیس در نخستین سخنرانی خود اعلام کرد: همانطور که می دانید وظیفه مجمع کاردینال ها این بود که اسقف رم را انتخاب کنند. برادران کاردینال من تصمیم شان را گرفتند و اکنون ما اینجا هستیم. من از شما به خاطر این استقبال گرمتان سپاسگزارم. همچنین از کمیته برگزاری در رم و اسقف های اعظم سپاسگزارم.

وی افزود: قبل از هر چیز من می خواهم برای پاپ بندیکت شانزدهم دعا کنم. بیایید همگی برای او دعا کنیم تا در پناه خدا باشد و مادر مقدس مراقب او باشد.

پاپ فرانسیس تصریح کرد: قبل از هر چیز از شما تقاضا دارم که از خداوند بخواهید که من را متبرک کند. بیایید در سکوت دعا کنیم. دعای شما من را دربر می گیرد.

سرانجام مجمع کاردینال ها رهبر جدید کاتولیک های جهان و دویست و شصت و ششمین پاپ را انتخاب کرد.

به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، پاپ جدید، خورگه ماریو برگولیو نام دارد. او اهل آرژانتین است و عنوان رسمی فرانسیس را برای خود برگزیده است.

فرانسیس، نخستین پاپ از مکتب عیسویان، نخستین پاپ غیراروپایی از زمان گرگوری سوم در قرن هشتم میلادی و نخستین کسی است که از قاره آمریکا به این مقام برگزیده شده است.

او در سال ۱۹۳۶ در یک خانواده فقیر در بوینوس آیرس متولد شده، پدرش کارگر راه آهن و مادرش خانه دار بود.

وی در ۱۱ مارس ۱۹۵۸ به کلیسا می پیوند و چند سال بعد به کشور شیلی می رود. سپس در سال ۱۹۶۳ به محل تولدش بازمی گردد و پس از تحصیل در رشته فلسفه به عنوان آموزگار مشغول فعالیت می شود. پس از طی این دوره، تحصیلات خود را در رشته الهیات آغاز می کند و کمی پیش از پایان تحصیلاتش «کشیش» می شود.

او در ۲۱ فوریه ۲۰۰۱ از سوی پاپ ژان پل دوم به عنوان کاردینال منصوب شد.

کلید واژه ها: پاپ فرانسیس کاردینال


نظر شما :