استقبال پاریس از همکاری ایران برای حل بحران سوریه

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۱۲۸۵۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه کویتی «الرأی»، وزارت خارجه فرانسه بر حمایت از تلاش های اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه تأکید کرد و همچنین از طرح معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه برای مذاکره با حکومت سوریه استقبال کرد.

«فیلیپ لالیو» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تأکید کرد که دوشنبه آینده در دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تحولات اخیر سوریه را بررسی خواهند کرد و افزود: چگونگی گفت وگو ها اهمیتی ندارد و مهم محتوا است که باید به ایجاد راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه منجر شود.

لالیو در پاسخ به امکان حضور ایران در گفت وگوها  برای حل بحران گفت: ما پیشتر گفته بودیم که تا زمانی که ایران به تعهد های بین المللی خود عمل نکند با نقش مستقیم ایران در گفت وگوها برای حل بحران سوریه مخالف هستیم، اما اکنون می گوییم که از حضور ایران برای کمک به ایجاد ثبات و صلح در منطقه استقبال می کنیم.

وی همچنین مدعی شد: ایران باید حسن نیت خود را در مورد برخی موضوعات مثل حقوق بشر، برنامه هسته ای و نقشی که در سوریه ایفا می کند ثابت کند.

لالیو با تأکید بر این مسأله که حکومت سوریه باید طرح خطیب را بپذیرد افزود: فرانسه معتقد است بشار اسد باید از گفت وگوها برای حل بحران حذف و کنار گذاشته شود و ما دیدگاه ائتلاف معارضان را در مورد گفت وگو با افرادی که دستانشان به خون مردم آلوده شده و از مجرمان جنگی به حساب می آیند درک می کنیم.

کلید واژه ها: سوریه بحران


نظر شما :